Jak zorganizować sobie pracę?
Przede wszystkim, aby nasza praca była efektywna, a my – zadowoleni z niej, musimy odpowiednio zagospodarować przestrzeń wokół siebie: uprzątnąć biurko, przygotować niezbędne przedmioty, z których będziemy korzystać. Ważne jest również to, aby pomieszczenie, w którym się znajdujemy było dobrze przewietrzone, dlatego też przed przystąpieniem do pracy otwórz okna. Dobrze jest także pozbyć się wszystkich „rozpraszaczy”. Wyłącz telefon, tablet, komputer – wszystkie urządzenia elektroniczne, które w skuteczny sposób mogłyby w znaczny sposób odwrócić naszą uwagę od powierzonego zadania. Dzięki temu łatwiej nam będzie skoncentrować się na tym, co musimy zrobić. Warto uporządkować sobie również pliki na komputerze. Jeżeli posiadamy na nim materiały, które wykorzystujemy do sowich zadań – odpowiednio je podpiszmy, posegregujmy i umieśćmy w przeznaczonych do tego folderach. Takie działania w znaczący sposób mogą ułatwić nam pracę oraz ją przyspieszą.
Coś dla dobrze zorganizowanych
Przed przystąpieniem do pracy warto zrobić listę tego, co należy wykonać. Dobrze od razu podzielić zadania ze względu na ich ważność. Wykreślanie zadań, które udało nam się zrealizować wywołuje wielką satysfakcję, ale też przyczynia się do wzrostu motywacji i efektywniejszej pracy.
Te narzędzia na pewno pomogą ci odpowiednio zorganizować czas pracy
Żyjemy w takich czasach, kiedy w naszych telefonach i komputerach jesteśmy w stanie zainstalować niemal wszystkie aplikacje dotyczące różnych sfer życia.
- StayFocused – to rodzaj wtyczki, której zadaniem jest blokowanie rozpraszających stron internetowych.
- MS OneNote, Evernote – aplikacje pomagające w robieniu notatek.