Sprawiedliwy
Podstawową cechą dobrego przełożonego jest sprawiedliwość. Szef powinien obiektywnie oceniać pracę podwładnych. Doceniać zaangażowanie, lecz jednocześnie odpowiednio reagować na zaniedbania pracowników. Jeżeli Twój przełożony wyraźnie faworyzuje pewne osoby pomimo ich niedociągnięć zawodowych i nie docenia innych członków zespołu, którzy rzeczywiście wyróżniają się wzorową pracą, warto zastanowić się czy kontynuować współpracę z taką osobą. Nic bardziej nie frustruje i nie motywuje do przeglądania nowych ofert pracy na Pracuj.pl jak niesprawiedliwy szef.
Dobry organizator
Głównym zadaniem menagera jest organizacja pracy zespołu. Od jego zdolności odpowiedniego rozdzielania zadań w dużej mierze zależy produktywność podwładnych. Idealny szef z łatwością dostrzega szczególne kompetencje poszczególnych pracowników i adekwatnie do nich przydziela pracę. Świetnie radzi sobie też z efektywnym zarządzaniem czasem. Jest również doskonałym strategiem, który jasno określa priorytety i potrafi zaplanować drogę do realizacji celów.
Komunikatywny
Przełożony powinien sprawnie komunikować się z zespołem. Ważne, by umiał wyrażać się jasno i precyzyjnie. Nie powinno mu także brakować empatii i inteligencji emocjonalnej. Dobry szef wie, w jaki sposób najłatwiej dotrzeć do swoich pracowników. Wyraża się zawsze elegancko, kulturalnie i okazuje szacunek rozmówcy. Potrafi nie tylko przedstawiać swoje racje, lecz również uważnie słuchać tego, co mają do powiedzenia pracownicy.
Docenia pomysły pracowników
Kreatywność jest bardzo pożądaną cechą pracowniczą. Jednak zdarzają się przełożeni, którzy tłamszą pomysły swoich podwładnych. Idealny przełożony nie uważa się za osobę nieomylną i ceni nowatorskie koncepcje pracowników. Pozwala zespołowi wykazać się pomysłowością.