Google zapewnia ogromny zasięg, ale tylko niektóre firmy zostaną dostrzeżone przez konsumentów
Z popularnej wyszukiwarki korzystają miliony internautów – w Polsce to ponad 26,5 miliona unikalnych użytkowników w skali miesiąca. Umieszczenie firmowej witryny na jednym z czołowych miejsc wyników wyszukiwania po atrakcyjnych frazach kluczowych dla danej branży niejako z automatu przekłada się na wzrost zainteresowania potencjalnych klientów. Nic zatem dziwnego, że pozycjonowanie stron internetowych stało się niezwykle pożądaną usługą i zmieniło się w sporą gałąź marketingu internetowego. Możliwości są ogromne, lecz tylko nieliczni będą w stanie w pełni z nich korzystać. Powód? Mało kto zagląda w Google'u dalej niż kilka pierwszych rezultatów. Najwięcej kliknięć zbiera witryna z samej góry, kolejne mają coraz mniejsze udziały. Łącznie serwisy z pierwszej strony wyników mogą liczyć na ponad 92% wszystkich wejść z wyszukiwarki. Rzecz jasna po dotarciu na szczyt należy się na nim utrzymać, co wobec zmian w algorytmach Google oraz postępów konkurencji wcale nie musi okazać się takie proste. Tutaj również wsparcie specjalistów będzie nieocenioną pomocą.
Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych pozwala zwiększyć zyski nawet o 70%
Takimi wynikami swoich klientów może poszczycić się rodzima firma AFTERWEB: certyfikowany partner Google. Wprawdzie na tak imponujące rezultaty trzeba troszkę poczekać – zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy, w zależności od aktualnego położenia firmy oraz specyfiki określonej branży – to wydaje się że wzrost tej wielkości w dużą nawiązką wynagrodzi ten czas. Jak widać na tym przykładzie, w pewnych sytuacjach cierpliwość całkiem dosłownie popłaca. Tym bardziej że inne formy reklamy (na przykład spoty w mediach) w większym stopniu przekładają się na rozpoznawalność marki niż poprawę bieżących wyników firmy. W przypadku marketingu internetowego te proporcje się odwracają, gdyż ludzie szukają w sieci konkretnych rzeczy wiedzeni już odczuwalną potrzebą. Im skuteczniejsze pozycjonowanie strony internetowej, tym większe zaufanie będą mieli do niej użytkownicy. Dobre miejsce w Google przekłada się nie tylko na intensyfikację ruchu, ale też pozytywne postrzeganie marki wśród odbiorców.