Konto firmowe na Instagramie - od czego zacząć?
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i chcesz oszczędzić to zapewne wszystko robisz sam. Niestety, to duży błąd. Nie możesz jednocześnie prowadzić sprzedaży, odpisywać na maile i przygotowywać faktur, a tylko z doskoku prowadzić Instagrama.
Zatrudnij kogoś, kto przynajmniej trzy razy w ciągu tygodnia, zamieści nowe zdjęcie, post, czy będzie odpowiadał na pytania pod postem. Pamiętaj, że taka osoba niekoniecznie musi być zatrudniona na cały etat - chodzi o to, żeby Twoi odbiorcy nie zdążyli się znudzić brakiem nowych informacji na temat Twojej działalności, gdy Ty nie będziesz miał czasu na social media.
Pokaż kulisy swojej pracy
Nawet jeśli napiszesz wyjątkowy post, ale nie pokażesz jak powstają Twoje produkty, nie zdobędziesz zaufania odbiorców. Obserwatorzy nie wierzą na słowo i chcą zobaczyć kulisy Twojej pracy. Prowadzisz restaurację lub jesteś kosmetyczką, a może zajmujesz się innymi usługami? To świetnie!
Pokaż obserwatorom, jak wygląda przygotowywanie posiłków w Twojej restauracji, jakich składników używasz - niech użytkownicy Instagrama zajrzą do Twojej kuchni! Takie skracanie dystansu wzbudza zaufanie - followersi widzą, że nie masz nic do ukrycia i chętnie zaufają przedsiębiorcy, który pokazuje poszczególne etapy powstawania swoich produktów.
Konto biznesowe a zakup followersów na Instagramie
Nic tak nie wzbudza zaufania nowych klientów jak konto w social mediach, które posiada duże liczby polubień i obserwujących. Początkujące marki z pewnością będą miały trudność z tym, żeby zdobyć ich jak najwięcej, dlatego warto jest rozważyć zakup followersów na Instagramie.
Cały proces jest banalnie prosty i zdecydowanie najszybszy ze wszystkich wymienionych tu metod. Na dodatek inwestycja wcale nie jest kosztowna, tak jak często się wydaje. Serwisem godnym polecenia jest na przykład strona Polskielajki.pl, gdzie znajdziecie sporą ofertę z dodatkowymi opcjami oraz cenami na każdą kieszeń.
Profil użytkownika
Jeśli Twoje konto jest prywatne, odcinasz sobie tym samym możliwość na dotarcie do większej liczby odbiorców. Profil prywatny oznacza, że użytkownicy bez Twojej zgody nie mogą obejrzeć udostępnianej przez Ciebie zawartości.
Nawet, gdy pokażesz na swoim profilu prywatnym kulisy swojej pracy, na niewiele się to zda - nie każdy będzie na tyle zainteresowany, by tracić czas na proszenie Cię o dostęp do treści. Ułatwiaj odbiorcom znalezienie Cię, obserwowanie i polubienie.
Oznacz lokalizację dodawanych postów
Czy wiesz, że algorytmy Instagrama mogą uznać, że Twoja działalność, którą prowadzisz w danej okolicy spodoba się konkretnym odbiorcom? Wówczas w sekcji ,,Eksploruj” użytkownika wyświetli się właśnie Twoja firma. Przed każdą publikacją upewnij się, że oznaczyłeś miejsce, w którym zrobiłeś zdjęcie.
BIO czyli krótki opis Twojej marki
BIO to niedługi opis Twojej działalności lub marki. Taka krótka, instagramowa wizytówka pozwala w szybki sposób zdobyć zainteresowanie odbiorców. W biogramie zamieść informacje, które w kilku słowach podsumują Twoją działalność i jednocześnie zaciekawią odbiorców.
Jak używać hasztagów?
Hasztagi mogą pomóc Ci w trafieniu do najpopularniejszych tagów - o ile są umiejętnie użyte. Aby tak się stało, powinieneś:
- zrezygnować z najpopularniejszych hasztagów, które zostały użyte milion razy
- nie rezygnować z polskich hasztagów, tym bardziej, gdy działasz na rynku lokalnym i jesteś na początku swojej działalności
- nie używaj ciągle tych samych hasztagów, to daje słabe wyniki
- maksymalnie 15 hasztagów daje lepsze efekty niż 30, nie idź na ilość, ale na jakość
Jak prowadzić konto firmowe - podsumowanie
Aby odnieść sukces, musisz nie tylko dodawać nowe, zachęcające posty i używać sprytnych hasztagów. Konieczne jest także obserwowanie konkurencji - nie kopiuj, ale inspiruj się. Zobacz, co wzbudza zaufanie, a co się nie sprawdza. Oprócz tego, bądź na bieżąco z algorytmami i jeśli sam nie masz czasu na opracowywanie, jak najlepszej strategii, skorzystaj z pomocy i zatrudnij kogoś, kto pomoże Ci w prowadzeniu konta.
Napisz komentarz
Komentarze