Chodzi o budowę nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 231 na odcinku ze Skórcza do Mirotek. Konkretnie o odcinek, liczący 4,5 km nowej drogi z ciągiem pieszo-rowerowym i chodnikiem. Obwodnica odciąży ul. Hallera i 3 Maja w Skórczu. Poprawi się także komfort poruszania się na odcinku Skórcz-Mirotki.
Obwodnica Skórcza powstała w poprzedniej perspektywie finansowej, jednak trakt ten został wykonany tylko połowicznie. Pozostał problem przebiegu II etapu budowy tej obwodnicy. Cały czas prowadzono dyskusję nad przebiegiem dalszego etapu. Preferowana trasa przebiegu częściowo wykorzystuje teren byłej linii kolejowej na odcinku ok. 1 km na obszarze miasta Skórcza. Odcinek ten jest niezbędny do połączenia z istniejącą drogą wojewódzką 231.
List intencyjny, będący zabezpieczeniem finansowego wkładu dla realizacji kolejnego etapu budowy obwodnicy Skórcza w ciągu drogi wojewódzkiej nr 231, został podpisany przez marszałka województwa Mieczysława Struka, wicemarszałka Leszka Bonna, władze Powiatu m.in. starostę Kazimierza Chyłę oraz wicestarostę Patryka Gabriela, burmistrza Skórcza Janusza Koseckiego oraz wójta Gminy Skórcz Sławomira Czechowskiego. W spotkaniu uczestniczył również senator Ryszard Świlski, który od dawna wspiera to przedsięwzięcie. Po zakończeniu prac nad dokumentacją, rozstrzygnięcia przetargu należy się spodziewać w przyszłym roku.
Na tę inwestycję mieszkańcy czekają od lat. Projekt „Budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej DW 231 na odc. Skórcz - węzeł A1 "Kopytkowo" - etap I, Skórcz – Mirotki otrzymał dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Całość inwestycji szacowana jest na ok. 67 mln zł. Wsparcie z funduszu pokrywa tylko połowę tej kwoty.
Projektowanie traktu od Skórcza do Mirotek miałoby się zacząć jeszcze w tym roku. Budowa drogi planowana jest do 2026 roku.
W późniejszym etapie prac zaplanowana jest budowa drugiego odcinka Mirotki - Kopytkowo, by połączyć się z węzłem autostrady A1.
Napisz komentarz
Komentarze