Jaki jest cel udziału w targach?
To ważny punkt, którego wiele firm nie docenia. Aby pobyt na targach był owocny i przyczynił się do rozwoju biznesowego, warto stworzyć strategię działań podczas wydarzenia. Pierwsze pytanie dotyczy celu wzięcia udziału w imprezie. Może on dotyczyć wielu kwestii. Dla jednych będzie to dobra okazja do zdobycia kontaktów biznesowych, inni chcą wypromować konkretne produkty i usługi, a czasami chodzi o poprawę ogólnego wizerunku przedsiębiorstwa. Zupełnie różnego podejścia w tej kwestii można też spodziewać się od firm będących na rynku już od lat oraz dopiero debiutujących. Od określenia celu będzie w dużej mierze zależało dalsze przygotowanie. Dzięki temu wiadomo, czy pierwsze skrzypce powinien grać widoczny z daleka roll up reklamowy, czy może jednak broszury i foldery z profesjonalnie przygotowaną ofertą.
Ciekawy roll up reklamowy, oryginalna ścianka… Czyli jak zorganizować swoje stoisko
Stoisko będzie stanowić centrum życia firmy w tym szczególnym czasie, jakim są targi branżowe. Pracownicy spędzą tam wiele godzin, zarówno konwersując z klientami, jak i odpoczywając w wolnym od odwiedzin czasie. Stoisko musi oczywiście wyróżniać się na tle innych i przykuwać uwagę. Może w tym pomóc duża ramka reklamowa czy ścianka multimedialna, jednak należy uważać, aby nie przedobrzyć. Zbyt krzykliwe barwy czy nachalne formy reklamy nie są więc wskazane. Co więcej, jeszcze przed zaprojektowaniem stoiska trzeba dowiedzieć się, na jakie maksymalne wymiary zezwala organizator. Stoisko powinno być ponadto dopasowane zawsze do tematyki konkretnej imprezy oraz potrzeb firmy. Na przykład, jeśli cel udziału w evencie to sprzedaż bezpośrednia, na pierwszym miejscu należy wyeksponować właśnie konkretne produkty.
Ramka reklamowa i nie tylko - co jeszcze warto zabrać?
Targi, konferencje, festiwale i inne tego typu wydarzenia trwają nierzadko cały dzień. Przygotowując się do nich, weź to pod uwagę. Chociażby podczas przygotowywania gadżetów, które mają być rozdawane za darmo odwiedzającym, zaplanuj wzięcie ze sobą odpowiedniej ich ilości. Sytuacja, w której już w połowie imprezy brakuje upominków dla gości, z pewnością nie wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Warto też, aby montaż stoiska nie był zbyt skomplikowany i przynajmniej niektóre elementy można było dodać bez pomocy profesjonalnej ekipy. Ramka reklamowa typu OWZ to świetny przykład systemu, który obsłuży każdy, nawet początkujący pracownik, i w razie potrzeby szybko wymieni grafikę na bardziej pasującą do charakteru imprezy. Jadąc na targi, pamiętaj też oczywiście o aktualnych katalogach z ofertą, naładowanych sprzętach elektronicznych czy jedzeniu i piciu dla pracowników. Dobre przygotowanie to połowa sukcesu podczas prezentacji firmy i większa szansa na przeżycie tego nieco stresującego wydarzenia jako pozytywnego doświadczenia.
Napisz komentarz
Komentarze