Przebudowa nie ograniczy się wyłącznie do poprawy nawierzchni. W planach jest szereg udogodnień, które mają nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo, ale również komfort użytkowników drogi – zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów. Powstanie nowy ciąg pieszo-rowerowy o szerokości co najmniej 2,5 metra, nowe chodniki, zatoki autobusowe z peronami i miejscami na wiaty przystankowe.
Jednym z bardziej spektakularnych elementów inwestycji będzie budowa nowego mostu nad rzeką Wdą. Ponad 40-metrowy obiekt zastąpi dotychczasową przeprawę, która zostanie rozebrana. W trakcie prac kierowcy będą mogli korzystać z tymczasowego mostu, który zapewni przejezdność.
Na realizację całego przedsięwzięcia Budimex będzie miał 39 miesięcy – to czas obejmujący zarówno projektowanie, jak i prace budowlane, a także uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Co istotne, okresy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca) nie będą wliczane do terminu realizacji. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w trzecim kwartale 2025 roku, a zakończenie inwestycji planowane jest na drugi kwartał 2029 roku.
To kolejny etap modernizacji „berlinki” – popularnej DK22 – na Pomorzu. GDDKiA od kilku lat sukcesywnie poprawia jej standard, likwidując miejsca niebezpieczne i dostosowując infrastrukturę do współczesnych potrzeb. Odcinek Czarna Woda–Czersk to ważny fragment tej układanki.
Napisz komentarz
Komentarze