Realizatorzy
Projekt realizowały wspólnie Zespół Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Praktycznego w Bolesławowie (dyr. Alfred Porte'e) i starogardzkie Ognisko Pracy Pozaszkolnej (dyr. Grzegorz Oller) a finansowo wsparły tradycyjnie firmy: Flextronics Polska (Tczew) i Boeing (USA) oraz BS Starogard Gd. i Iglotex (Skórcz).
Dla kogo?
Uczestnikami programu byli uczniowie 2. klasy LO lub klasy 3. technikum. Średnia ocen co najmniej dobra, biegła znajomość języka angielskiego.
- Nasz system edukacji „produkuje” takie zdolne osoby, przyjmujące BW z „otwartą przyłbicą”. Nnie mamy żadnych kompleksów – podkreśla Grzegorz Oller. Był to dla niego 4. BW. - Łącznie mieliśmy 88 uczestników, do tego 9. nauczycieli, 11. Amerykanów - wolontariuszy i 6. wolontariuszy ze Stowarzyszenia Absolwentów Gdynia Business Week – wylicza Oller i ocenia, że biznesowy tydzień był udany.
Pomysły
Pracująca w ośmiu grupach młodzież, w swoich „firmach” (symulacja) wyprodukowała towar a potem go sprzedała zaproszonym na finał BW gościom.
Jednym z produktów wymyślonych przez uczestników była farba. Pomalowana nią ściana stawała się dużym ekranem telewizora. Był też telefon zmieniający się w zależności od potrzeb w iPoda, laptopa. Wymyślono także zegarek, który po naciśnięciu zmieniał właścicielowi wygląd (ubranie).
Trzy projekty 2014
W naszym województwie odbędą się jeszcze dwa projekty BW. W przyszłym tygodniu, w Gdańsku, rozpoczyna się 3. a potem w Gdyni odbędzie 5. Gdynia jako pierwsza podjęła się organizacji BW, potem dołączył powiat starogardzki.
Film z BW dostępny jest na stronie oppstarogard.pl
Więcej w Gazecie Kociewskiej
Napisz komentarz
Komentarze