Sołtys Wdy poprosiła o pomoc w imieniu mieszkańców. Mowa tu o starszej części społeczeństwa zamieszkującego niewielką miejscowość.
Brak gotowego blankietu wpłaty
Zdaniem pani Sołtys mieszkańcy nie mogą sobie poradzić z nowymi fakturami za energię elektryczną. Zmienił się diametralnie ich wygląd, brakuje starej części dokumentu, którą był gotowy blankiet wpłaty.
- Starsi ludzie nie radzą sobie z nowymi fakturami za prąd – mówi Bożena Kozłowska. – Dawniej były dołączane wypełnione blankiety wpłaty, nie trzeba było niczego wypisywać. Teraz są trzy opcje do wyboru, można zapłacić przez zamieszczony kod na smatfona, przelewem internetowym bądź za pomocą kodu kreskowego w kasie sklepu. Problem polega na tym, że starsze osoby nie posiadają komputerów, smatfonów a do najbliższego sklepu, który obsługuje tego typu płatności mają najzwyczajniej za daleko. Pomijam już koszta, z jakimi taki wyjazd dla nich się wiąże – słyszymy.
Jak wyjaśnia dalej pani Sołtys, mieszkańcy Wdy chcieliby powrotu starych faktur. Wiek niesie ze sobą pewne ograniczenia a i ze skromnych emerytur każdą złotówkę trzeba wydawać rozważnie.
- Dzwoniłam już nawet do Energii. Mówili, że może jakbyśmy petycję napisali, przyniosłoby to jakiś skutek. Skąd jednak można wiedzieć, że taka petycja nie wylądowałaby na czyimś biurku ginąć w tonach pozostałych papierów... – żali się Bożena Kozłowska.
Nowe faktury na życzenie klientów
Pytanie dotyczące nowego wyglądu faktur za energię elektryczną wraz z opisem problemu mieszkańców Wdy skierowaliśmy bezpośrednio do firmy Energa S.A. Poprosiliśmy także o informację, czy jest możliwy powrót do starej wersji dokumentu.
- Zmienioną fakturę można wykorzystać równie dobrze w sklepie, jak i na poczcie czy w banku (wystarczy wziąć ją ze sobą) – wyjaśnia Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - W części Formy płatności są zamieszczone dane do tradycyjnego przelewu (wpisana liczbowo i słownie kwota oraz numer konta), a oprócz tego jest wspomniany przez Panią QR kod (do aplikacji) oraz kod kreskowy (do wykorzystania w sklepie). Każdy z naszych klientów, również osoby starsze, może więc zapłacić w taki sposób, w jaki będzie im wygodnie: na poczcie, w sieci VIA, przelewem przez internet, przelewem za pomocą QR kodu i aplikacji mobilnych. Nowa faktura posiada więc te same dane co tradycyjna, a dodatkowo daje wygodne możliwości osobom, które korzystają z nowych rozwiązań. Nowy wzór faktury wprowadziliśmy na życzenie naszych klientów, którzy jak wykazują badania oczekiwali faktur prostych, czytelnych. Klienci mają teraz więcej możliwości regulowania rachunków za prąd – dodaje.
Po tym wyjaśnieniu nasuwa się jednak pytanie w jakiej kategorii wiekowej znajdowała się grupa badanych respondentów a także czy badani byli mieszkańcy miast czy może wsi? Niewielkie miejscowości mają niestety to do siebie, że często brak w nich banków, poczty czy sklepów obsługujących płatności rachunków. A dojazd do takowej placówki może być ponad siły i możliwości finansowe starszej osoby. Czy Energa wzięła to pod uwagę?
Napisz komentarz
Komentarze