Główne nieprawidłowości stwierdzone przez Inspekcję Pracy w Zakładzie Utylizacji Odpadów Stary Las dotyczą złego rozliczania czasu pracy i braku wypłacania pracownikom wynagrodzenia za nadgodziny.
1500 zł mandatu
- Jak się okazuje, były zarząd mylnie interpretował przepisu Kodeksu Pracy, nie wypłacając pracownikom części należnego im wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych – poinformował Janusz Urban, prezes Zarządu ZUOK Stary Las.
Oprócz tego pod lupą inspektorów PIP znalazły się także bezpieczeństwo i higiena pracy. Tam także pojawiły się uchybienia, za które ZUOK otrzymał mandat w wysokości 1500zł.
- Obecny zarząd wraz z radcami prawnymi spółki do końca stycznia 2016 roku dokona oceny rzeczywistej problemu i wnioski z tejże oceny zostaną przekazane do PIP w Starogardzie. Nieplanowane tak duże wydatki, które pozostawił nam poprzedni zarząd są dla nas olbrzymim zaskoczeniem i ciężarem finansowym – dodaje Janusz Urban.
„Koszmarny błąd”?
Jako, że większość wykazanych nieprawidłowości dotyczących rozliczania nadgodzin dotyczy okresu, kiedy ZUOK był w rękach innego Zarządu, o komentarz w tej sprawie poprosiliśmy również ówczesnego wiceprezesa.
- Nie mogę uwierzyć, że szeroko konsultowany regulamin pracy zawierał istotne błędy czy wyraźnie nieprecyzyjne zapisy – mówi Krystian Kamień.
Więcej na ten temat przeczytacie w aktualnym wydaniu Gazety Kociewskiej.

Napisz komentarz
Komentarze