Zakończyła się I tura rekrutacji do Wyższego Seminarium Duchownego w Pelplinie. Ksiądz Biskup Diecezjalny Ryszard Kasyna przyjął dotychczas 15 kandydatów na I rok studiów.
Rozpoczęła się II tura naboru
Wakacje są dla wielu młodych ludzi czasem podejmowania ważnych decyzji, dlatego też Seminarium przeprowadza II turę naboru dla wszystkich, którzy chcą służyć Bogu i ludziom w Chrystusowym kapłaństwie. Do 6 września br. w Pelplinie przeprowadzane są wstępne rozmowy kwalifikacyjne dla zgłaszających się w późniejszym terminie, na które należy się umówić wcześniej telefonicznie (tel. 58 536 16 64).
Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Alumni Pelplińskiego Seminarium są jednocześnie studentami Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. W związku z tym kandydaci są zobowiązani zarejestrować się do 6 września br. na stronie internetowej Uniwersytetu: http://www.umk.pl/kandydaci/ i odbyć rozmowę kwalifikacyjną, która odbędzie się 16 września 2016 r. o godz. 9.00 w budynku Wydziału Teologicznego przy ul. Gagarina 37 w Toruniu. Obok rozmowy kwalifikacyjnej kryterium branym pod uwagę przy przyjęciu na studia będzie również wynik egzaminu dojrzałości.
Przewidziany jest także drugi nabór, o ile nie zostanie wyczerpany limit miejsc na Wydziale Teologicznym UMK. O ewentualnym drugim naborze, terminie składania dokumentów i egzaminie wstępnym, informacje znaleźć będzie można na stronie internetowej WSD (wsd.pelplin.pl ) po ich ogłoszeniu.
Kandydaci przygotować powinni następujące dokumenty:
1. Podanie o przyjęcie do Wyższego Seminarium Duchownego Diecezji Pelplińskiej, skierowane do JE ks. dr Ryszarda Kasyny Biskupa Diecezjalnego Diecezji Pelplińskiej
2. Własnoręcznie napisany życiorys
3. Świadectwa moralności wystawione przez Księdza Proboszcza i Katechetę
4. Świadectwo dojrzałości w oryginale i odpis
5. Świadectwo ukończenia nauki religii, jeśli przedmiot ten nie widnieje na świadectwie ukończenia szkoły średniej
6. Skrócony odpis aktu urodzenia
7. Metrykę chrztu i bierzmowania
8. Kopię dowodu osobistego (2 egz.), książeczki wojskowej
9. Cztery aktualne, kolorowe fotografie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (w tym jedną w postaci elektronicznej, którą kandydat wprowadza do systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK) - http://www.umk.pl/kandydaci/ )
10. Wydrukowany z systemu Internetowej Rejestracji Kandydatów i podpisany formularz podania
11. Dwa egzemplarze wydrukowanej z systemu IRK i podpisanej umowy dotyczącej warunków odpłatności za usługi edukacyjne
12. Oświadczenie o spełnieniu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów bez wnoszenia opłat, o którym mowa w art. 170 a ust. 9 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz 572).
13. Potwierdzenie dokonania wpłaty rekrutacyjnej (opłata w wysokości 80 zł. wpłacona na konto indywidualne, które kandydat otrzymuje po zarejestrowaniu się w Internetowej Rejestracji Kandydatów)
14. Dowód wniesienia opłaty za legitymację studencką.

Napisz komentarz
Komentarze