Reklama
środa, 27 listopada 2024 23:44
Reklama

FOTO, FILM: Akcja ratunkowa na Starym Cmentarzu. Na miejsce zadysponowano LPR

Dziś, kwadrans przed procesją na Starym Cmentarzu, służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie o urazie jednej z mieszkanek. Na miejsce zadysponowano Jednostkę Ratowniczo-Gaśnicze z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie. Równocześnie podjęto decyzję o zadysponowaniu na miejsce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które pojawiło się na miejscu po około 15 minutach.
FOTO, FILM: Akcja ratunkowa na Starym Cmentarzu. Na miejsce zadysponowano LPR

Strażacy przetransportowali poszkodowaną kobietę do śmigłowca, który wylądował na boisku dawnego gimnazjum nr 3. W trakcie działań lekarze zadecydowali, że kobieta może zostać przewieziona do szpitala w Starogardzie Gd. Na miejsce wezwano pogotowie ratunkowe z lekarzem. Pusty śmigłowiec odleciał do bazy. Działania zostały zakończone.

- Działania straży pożarnej polegały na zabezpieczeniu miejsca pod lądowisko dla śmigłowca LPR, a także przetransportowaniu poszkodowanej osoby – poinformowała nas kpt. Karina Stankowska, rzecznik KP PSP w Starogardzie Gd.

 

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

kiker 02.11.2018 11:07
Dyspozycja medyczna póki co leży...ktoś zapomniał, że mamy kardiologię w Starogardzie Gdańskim i stąd te cyrki. System wymaga jeszcze sporo dopracowań....

Smerf_Maruda 07.11.2018 11:43
Nikt nie zapomina o karetkach w Starogardzie, tylko jak pisałem mamy w Stargadzie tylko dwie karetki, które są zajęte czasami i taka też sytuacja stała się w danym momencie. https://piotrkow.wsps.pl/index.php/37-aktualnosci/106-dyspozytor-sor tak wygląda współczesna dyspozytorni medyczna i wszystkie karetki nie tylko ze Starogardu ale z terenu całego województwa

kiker 07.11.2018 18:52
Znam procedury w przypadku udaru.....lpr to priorytet w takiej sytuacji, skoro karetki były zajęte to postępowanie było prawidłowe. O karetkach to z pewnością nikt nie zapomniał... Pozdrawiam

Red 01.11.2018 23:31
Pokrzepia mnie myśl, ze nie daje się człowiekowi zdechnąć na ulicy jak psu i w razie potrzeby organizuje się śmigłowiec. Karetki są od tego żeby jeździć a śmigłowiec ma fruwać - jest na 500+ to i na paliwo się znajdzie. GJ!!!

DZIK 01.11.2018 22:27
TRAGEDIA Z TYMI KOMENTARZAMI. CO ZA PUSTE MÓZGI. MOŻECIE ZAPRZESTAĆ KRUTYKI KTÓRA NIE MA POKRYCIA. DE ILE WY!!! MOŻE TO TY!!! BĘDZIESZ POTRZEBOWAL ŚMIGŁOWCA. SZOK NAPRAWDĘ BRAK SŁÓW NIE DOGODZISZ TYM POSRANYM POLMOZGOM NIE DOGODZISZ NIE DOGODZISZ. NIE DZWOŃ NIGDY NA 112!!!! WY CWIOKI!!!

Alusia 01.11.2018 22:04
No po prostu nie wierzę!!! Ludzie, ogarnijcie się. LPR to nic innego jak kolejna karetka S, tyle że latająca i widocznie wyliczono, że będzie najszybciej u potrzebującej chorej. Ciekawe co byście mówili gdyby chodziło o waszą mamę czy babcię??? Wtedy by pasowało co??? Zamiast zrzędzić (prawie jak zawsze), to chociaż jedno słowo pochwały, że wszystko poszło dobrze, że dobrze się skończyło, ale po co??? Przecież narzekać, krytykować jest prościej....... Pozdrawiam nasze służby.

człowiek 01.11.2018 21:23
Dlaczego tak komentujecie a jeżeli chodziłoby o was lub o waszych bliskich ? ja stojąc przed grobem ojca modliłam się aby ta osoba przeżyła i taka powinna być myśl człowieka po prostu człowieka

Xyz 01.11.2018 20:40
Za ściągnięcie LPR ktoś powinien odpowiedzieć ... szpital pod nosem ... straż pozarna próbuje ściągnąć LPR na krzyżówce gdzie są drzewa i do tego linie wysokiego napięcia ... wszytko było robione bez udziału mózgu ... szok Starogardzie służby gozej niż zle - może warto robić sobie więcej zdjęć co się nie robi w budynku którym nazywamy szpitalem ...

Smerf_Maruda 01.11.2018 21:30
Po pierwsze do Szpitala był kilometr- miała pielęgniarka z SOR przez kilometr z łóżkiem jechać przez ulicę ??? Czy ratownicy z noszami biegać?? Po to jest karetka lub straż żeby przyjechać, wziąć i dowieźć, nie mamy wojny nie mamy katastrofy pogodowej żeby działać jak w XIX wieku. Po drugie miejsce do lądowania ostatecznie wybiera pilot helikoptera. Wybrał boisko szkolne i wylądował bezpiecznie. Zbadał pacjentkę, ocenił stan i zdecydował dalej o transporcie do najbliższego szpitala. Ze względu na to że zwolniła się karetka wezwano karetka nie przewiozło do szpitala pacjentki wóz strażacki. Szpital nie odpowiada ze obsługę zdarzeń medycznych. Szpital wystawia tylko 4 karetki na cały powiat w tym jedną z lekarzem, za przyjęcie zgłoszenia, ich analizę i wysłanie odpowiedniej karetki i/lub innych służb odpowiada centralna dyspozytornia w Gdańsku, to Gdańsk zdecydował o wysłaniu śmigłowca i Straży i dalej koordynował cała akcję. Wszystkie informację masz pod poniższym adresem https://uwgdansk.bip.gov.pl/wbizk/8380_ratownictwo-medyczne.html

dziab dziab 01.11.2018 20:24
Bez obrazy, ale szpital pod nosem i wzywany helikopter, który zanim wylądował minęło sporo czasu ? Lekarze z karetek dostający informację o udarze zostawiają interwencję u "pijanego staruszka" i szybko lecą do udaru.

Smerf_Maruda 01.11.2018 21:18
A ty chciałbyś być tym pijanym staruszkiem, który by się później okazało że nie jesteś pijany a masz udar ?? Każdy nie zależnie czy jest pijanym bezdomnym czy pacjentem ubranym w garnitur jest równy i ma takie samo prawo do życia jak i do opieki zdrowotnej. To że w pewnym momencie system robi się nie wydolny to jest inna kwestia. Dyspozytor nie ma możliwości odwołania wizyty załogi karetki jak ona jest już na miejscu dopóki załoga w tablecie SWD nie kliknie że jest wolna.

dziab dziab 01.11.2018 23:49
Znam się trochę na medycynie/pierwszej pomocy i wiesz mi, ale udaru z podbitym facetem nie idzie pomylić. Nie zgadzam się w ogóle. Jeśli jesteś osobą pracującą, płacącą składki zdrowotne to nie powinno porównywać się takiej osoby do menela, który chleje na własne życzenie i za leczenie nie zapłaci.

Mieszkaniec 01.11.2018 19:07
Może to była osoba kogoś znanego,bogatego ze Starogardu żeby od razu ksiądz i helikopter takie rzeczy to tylko w Starogardzie . Szpital 700 metrów od miejsca zdarzenia ale poco trzeba robić show w stolicy Kociewia .

Smerf_Maruda 01.11.2018 19:42
A może karetki były zajęte leczeniem pijaków z Kościuszki ?? BO stwierdzili że po tygodniu picia może ich karetka zawieźć do Kocborowa

Mieszkaniec 01.11.2018 20:06
Ponoć Kocborowo ma własną karetkę systemową P ale oni święta nie pracują Renault Master stoi bezczynnie !

Smerf_Maruda 01.11.2018 21:01
Właśnie ponoć. Kocborowo ma dwie karetki ale transportowe, służące albo do odwozu pacjentów albo do przewozu do KCZ.

Mieszkaniec 02.11.2018 17:19
Kocborowo ma karetkę dowozu pacjentów albo do przewozu do KCZ. . To ja się pytam czemu ta karetka nie mogła być użyta tym wypadu strażak ratownik by się znalazł w tej karetce i bez kłopotu.Kiedyś Polpharma wysłała swoją karetkę do wypadku w centrum miasta i każdy był zadowolony .Mamy chorą służbę zdrowia!

bg 01.11.2018 21:39
Karetka szpitala w kocborowie, nie jest karetką systemu państwowego ratownictwa medycznego, więc nie udziela świadczeń z zakresu medycyny ratunkowej.

Smerf_Maruda 01.11.2018 18:52
@ Obywatel a może nie było wolnej karetki ????? W Starogardzie Gdańskim masz tylko albo aż dwie karetki, dysponuje nimi dyspozytor w Gdańsku, nie wierzysz zadzwoń 999 i zobaczysz czy odbierze Gdańsk czy Słupsk. Skoro wysłali helikopter widać nie mieli innych wolnych w pobliżu.

obywatel 01.11.2018 19:16
Dlatego zadałem pytanie , gdyby to była rzetelna informacja byłoby napisane dlaczego na miejsce wysłano inne siły ratunkowe a nie ambulans z Starogardzkiego szpitala .

Smerf_Maruda 01.11.2018 19:38
Bo nie było wolnych karetek

obywatel 01.11.2018 20:08
w artykule jest mowa że : "Na miejsce zadysponowano Jednostkę Ratowniczo-Gaśnicze z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie. Równocześnie podjęto decyzję o zadysponowaniu na miejsce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które pojawiło się na miejscu po około 15 minutach." -WIĘC NIE MA MOWY O ZAJĘTYCH KARETKA - WYGLĄDA NA TO ZE WYSYŁA SIĘ STRAZAKÓW I LOTNICZE POGOTOWIE RATUNKOWE !

Smerf_Maruda 01.11.2018 21:06
A pomyślałeś dlaczego wysłało się śmigłowiec a nie karetkę ??? Czy musi być informacja ile w danym momencie było zajętych a ile wolnych karetek ??? Jesteś prokuratorem ?? To sprawdź logi w SWD. @obywatel jakbyś znał ustawę o Państwowym Ratownictwie Medycznym to byś wiedział że zarówno LPR jak i PSP są częścią systemu ratownictwa medycznego i dyspozytor w Gdańsku mógł wysłać PSP i LPR nie mając na miejscu sił i środków.

obywatel 01.11.2018 21:31
widzę że ty jestes ratownikiem lub dyspozytorem i wiesz dlaczego tak było - zgodzę się z tobą że tak mogło być . Ja napisałem że artykuł jest tak napisany że do takich zdarzeń wysyła się straż i LPR ! A szpital jest tak blisko że można by zawieść osobę na SOR szybciej od przylotu śmigłowca ? Czyż nie mam racji ? Tak szczerze to strazacy na piechotę szybciej przetransportowali by poszkodowana zanim przyleciał śmigłowiec !!!!!!

Smerf_Maruda 01.11.2018 21:59
@obywatel Równie dobrze mogli to zrobić świadkowie zdarzenia. Artykuł został napisany w 85% ze słów rzecznika Straży Pożarnej plus film jak helikopter ląduje. Jeżeli była dyspozycja śmigłowca na miejsce wydarzenia to załoga śmigłowca jako pierwsza bada pacjentkę ocenia jej stan i podejmuje dalsze decyzję, wozy PSP i OSP nie są karetkami transportowymi. Przewiezienie pacjentki na desce ortopedycznej w wozie strażackim bez takiego zlecenia przez lekarza LPR to jest prokurator, lub minimum postępowanie dyscyplinarne. Odnośnie tego że jest tak blisko, ja ze szpitala do McDonalda idę około 10 minut, plus trzeba kolejne 5-10 minut doliczyć na dojście do szkoły. A mówimy tutaj o chodzie zdrowej osoby. Przy przenoszeniu pacjentki na noszach albo desce ortopedycznej ten czas by się wydłużył koło1,5-2x Czas oczekiwania na przylot śmigłowca wyniósł około 15 minut.

obywatel 01.11.2018 18:27
Dlaczego nie przyjechało pogotowie z Szpitala ? Czy w Starogardzie nie ma karetek w święta ?

B. 01.11.2018 19:40
Komentarz na poziomie.. obie karetki były zadysponowane do innych zdarzeń, może do urazu paluszka, albo do padaczki po wczorajszym chlaniu, bo dzień święty świecić.. udar , do tego właśnie jest pogotowie,ale dopóki ludzie będą wzywać do kaszlu, urazu nogi karetkę takie sytuacje będą miały miejsca.. A swoją drogą, zastanów się co piszesz, bo służby pracują, w dzień i w nocy, w weekend i świeta.. Pozdro dla normalnych.

obywatel 01.11.2018 20:05
do B powiedz gdzie w tym artykule jest napisane że obie karetki były zadysponowane do czegoś innego - wklejam cały artykuł bys sobie poczytał :Dziś, kwadrans przed procesją na Starym Cmentarzu, służby ratunkowe otrzymały zgłoszenie o urazie jednej z mieszkanek. Na miejsce zadysponowano Jednostkę Ratowniczo-Gaśnicze z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie. Równocześnie podjęto decyzję o zadysponowaniu na miejsce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które pojawiło się na miejscu po około 15 minutach. Strażacy przetransportowali poszkodowaną kobietę do śmigłowca, który wylądował na boisku dawnego gimnazjum nr 3. W trakcie działań lekarze zadecydowali, że kobieta może zostać przewieziona do szpitala w Starogardzie Gd. Na miejsce wezwano pogotowie ratunkowe z lekarzem. Pusty śmigłowiec odleciał do bazy. Działania zostały zakończone. - Działania straży pożarnej polegały na zabezpieczeniu miejsca pod lądowisko dla śmigłowca LPR, a także przetransportowaniu poszkodowanej osoby – poinformowała nas kpt. Karina Stankowska, rzecznik KP PSP w Starogardzie Gd.

Smerf_Maruda 01.11.2018 21:11
@obywatel nigdzie nie ma napisane co nie oznacza że tak było, nigdzie nie było negacji. Jak pisałem wcześniej masz sprawne ręce napisz pismo do Urzędu Wojewódzkiego to odpowiedzą czy tak było czy nie lub że nie mogą odpowiedzieć. Tyle samo czasu co spędzasz na analizie jednego artykułu możesz spędzić na napisaniu prostego pisma lub maila. Urząd musi Tobie odpisać.

obywatel 01.11.2018 21:34
Szybciej byłoby dostarczenie poszkodowanej autem do szpitala od przylotu śmigłowca ! Ciekawe jakby to zdarzenie miało miejsce np. przy MCDonaldzie to też przyleciałby śmigłowiec by stwierdzić że trzeba karetka zabrać osobę do szpitala ? Przecież to jakaś paranoja :)

Ja 01.11.2018 18:09
Swietnie ktoś podsumował. Udar to nie przelewki. Ale to niedobrze że trafiła do starogardzkiego szpitala, bardzo niedobrze. Oby to przeżyła.

Filcia 01.11.2018 18:48
Akurat neurologie w Stg mamy na bardzo wysokim poziomie.

nocny pacjent - prywatnie 01.11.2018 19:19
Ten wysoki poziom to 4 piętro w szpitalu. Inny poziom to prywata lekarza, "księżniczka" szefowa pielęgniarek, pielęgniarki z łaski i olewani pacjenci. Unikajcie tego towarzystwa. Tylko nie neurologia w św. jani9e!!!

Jadzia 02.11.2018 19:28
Nocny pocjencie to co piszesz to totalna bzdura wyssana z palca byłam pacjetką neurologii w św Janie i co do pielęgniarek i lekarzy nie mam żadnych zastrzeżeń wręcz przeciwnie opieka jest na bardzo wysokim poziomie dziewczyny pracują bez wytchnienia i wszystkie są bardzo miłe i oddane swojej pracy jedż do Gdańska i sam sie przekonaj jak będą tam cię traktować więc wtedy docenisz jak jest tutaj?ps a ta księzniczka to njlepsza pomocna oddziałowa jaką poznałam

Jadzia bredzisz 02.11.2018 20:11
Byłem pod opieką tego układu neurologicznego. To "szczęście" spotkało też osoby z mojej rodziny. Ten układ interesuje tylko kasa, święty spokój na kawki i ciasteczka, unikanie pytań pacjentów i ich rodzin. Konowały t tego piętra potrzebuja kilku godzin aby pojawić się na wezwanie w SOR lub w innym Oddziale.

Jadzia wie wszystko 02.11.2018 20:33
Widać że nie masz pojęcia o pracy tych ludzi jesteś jednym z tych co chcą wszystko zaraz teraz i natychmiast ludzie myślą że dla każdego pacjenta jest jeden lekarz i pielęgniarka jeżeli jak twierdzisz leżałeś na tym oddziale to powinieneś wiedzieć ze jest 30 pacjentów i jeden dyżurujący lekarz który schodzi również na SOR każdemu się wydaje że jest jedynym przypadkiem najważniejszym .Moim zdaniem pielęgniarkom tak jak każdemu należy się posiłek i kawa bo z tego co tam widziałam nie zawsze mają na to czas.Pielęgniarki nie są do udzielania informacji pacjentom i ich rodzinom.Leżałam tam dość długo aby zobaczyć nie jeden dyżur a kilka mogę ocenić prace tych ludzi .

czas na zmiany na 4 piętrze 07.11.2018 06:33
Jeden lekarz jest na dyżurze nocnym, chociaż dla niektórych to czas na prywatne konsultacje. Lecz w dzień jest ich kilku co uzasadnia dotarcie Wezwanie z sąsiedniego piętra po 5 (PIĘCIU !!!!) godzinach!!!. Taki fakt miał miejsce. Oddziałowa pielęgniarka to "lalunia" którą interesują tylko pudry, makijaż i lustro.

))) 02.11.2018 20:20
nie ma to jak sobie cukrować :)):))

Jaja jak berety 01.11.2018 17:35
A czyja to była decyzja i kto za to zapłaci? Kobieta skręciła nogę i od razu helikopter?

PSP 01.11.2018 17:45
Nogę? Miała udar baranie! Najwięcej szczeka ten co nic nie wie,

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: agataTreść komentarza: "Nową przypowieść Polak sobie kupi, Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi." autor: Jan Kochanowski. Ciągle na czasie i czuję, że aktualne będzie do końca swiata.Data dodania komentarza: 29.10.2024, 11:44Źródło komentarza: Skrzywdzeni pracownicy wnoszą pozwy przeciw PKP Cargo. Pierwszymi zwalnianymi kolejarzami są ci należący do związku „Solidarność”!Autor komentarza: buźkaTreść komentarza: Ja tu widzę faszystowskie świnie przy korycie. Nic więcej.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 21:54Źródło komentarza: Promocja książki dr. Mateusza Kubickiego pt. "Okupacja niemiecka w powiecie starogardzkim w latach 1939–1945"Autor komentarza: agataTreść komentarza: Rączki poobcinać a nie że teraz za nasze pieniądze dlej będą nic nie robic tylko spać i jeśćData dodania komentarza: 28.10.2024, 11:34Źródło komentarza: Policjanci zatrzymali włamywaczy, którzy trzykrotnie okradli niezamieszkały budynek w TczewieAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Jeśli co roku ze wszystkich szkół średnich w Starogardzie na studia do Gdańska wyjeżdżają prawie wszyscy maturzyści i po skończeniu studiów już nie wracają, to niestety może tak być.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 00:20Źródło komentarza: Starogard się wyludnia?! Z roku na rok miasto liczy coraz mniej mieszkańcówAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Dlaczego osoby z marginesu noszą dziś bejsbolówki albo kaptury? Skąd ta wieśniacka hip-hopowa moda?Data dodania komentarza: 27.10.2024, 23:36Źródło komentarza: Ukradł 100 metrów kabla z budowy. Złodziej stanie przed sądemAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Dziwnie działają narkotyki, że skakanie po dachu aut jest takie kuszące i atrakcyjne. Pewno siada psychika młodego człowieka, gdy widzi, że prawie każdy pracujący ma dziś samochód, a ja nie.Data dodania komentarza: 27.10.2024, 23:34Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim Rynku
Reklama
Reklama
Reklama