Internauci badają w Google swoją okolicę
Wyobraź sobie, że wyjeżdżasz samochodem na wakacje lub jesteś w trakcie ważnego wyjazdu służbowego. W połowie drogi Twój samochód odmawia posłuszeństwa. Do domu masz kilkaset kilometrów, do celu drugie tyle. Co robisz? Szukasz mechanika, który pracuje najbliżej miejsca, w jakim się aktualnie znajdujesz. W przypadku chęci skorzystania z usług szewca, hydraulika czy zrobienia zakupów w sklepie spożywczym sytuacja wygląda identycznie. Stąd właśnie wynika popularność pozycjonowania lokalnego – i dlatego po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „mechanik Warszawa” otrzymasz wyniki skoncentrowane wokół stolicy. Jeżeli więc prowadzisz biznes zorientowany na konkretną lokalizację, dobrym ruchem będzie zwrócenie się o pomoc do ekspertów z Agencji AFTERWEB. Dzięki temu na Twoją witrynę będą trafiać jedynie ludzie zainteresowani ofertą, a dodatkowo zwiększy się liczba odwiedzin konwertujących. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych powinno być dopracowane do ostatniego szczegółu i wsparte odpowiednią optymalizacją techniczną. Jest to istotne zarówno przy pozycjonowaniu ogólnym, jak i miejscowym, gdyż robot Google musi wiedzieć, z jakim regionem lub miastem powiązać Twoją witrynę.
Lokalne pozycjonowanie jest też dla Ciebie
Zadajesz sobie zapewne pytanie, czy pozycjonowanie na frazy lokalne jest dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy. Odpowiedź brzmi: tak. Ten sposób pozycjonowania sprawdza się zarówno w przypadku przedsiębiorstw działających w różnych lokalizacjach, jak i małych firm pozyskujących Klientów z konkretnego miasta. Ogólne słowa kluczowe cechują się dużą konkurencyjnością, dlatego wybicie się na nie będzie o wiele trudniejsze, niż na frazy lokalne. Promując się w danym mieście, regionie czy województwie, masz szansę na dotarcie do większej liczby potencjalnych kontrahentów, a co za tym idzie, do podniesienia wskaźników sprzedaży produktów i usług. Ten sposób pozycjonowania można docenić nie tylko w wielkich miastach, jak Warszawa, ale też w mniejszych miejscowościach, gdzie konkurencja nie jest tak liczna. Odpowiednia strategia i profesjonalne pozycjonowanie strony pozwoli na wzmocnienie wizerunku firmy. Jak mówią specjaliści z AFTERWEB, promocja lokalna to prosta droga od pierwszego miejsca w regionalnym rankingu aż do zajęcia pozycji lidera w branży.