Ekspozycja stanęła na deptaku przy ul. Dąbrowskiego na tczewskiej Starówce i zachęca mieszkańców do refleksji na temat profilaktyki nowotworowej. Autorką ilustracji jest znana trójmiejska rysowniczka Agnieszka Szczepaniak, pracująca pod pseudonimem PaplaLAla. Jej prace towarzyszą kampanii promocyjno-informacyjnej od początku. Każdego roku prezentowane były kolejne rysunki z serii, które w lekki i humorystyczny sposób uświadamiały potrzebę wykonania badań profilaktycznych. Zostały one zebrane i większość z nich można obejrzeć na tejże wystawie.
W ciągu ostatnich miesięcy wystawa wielokrotnie zmieniała swoje miejsce. Można było ją zobaczyć w Bytowie, Starogardzie Gdańskim i Kościerzynie. Mieszkańcy Gdańska mogli ją oglądać na Stadionie, Jarmarku Dominikańskim a także przed szpitalem.
- Czas pandemii jest stresujący dla nas wszystkich, jednak musimy pamiętać, że oprócz wirusa ogromnym zagrożeniem dla naszego zdrowia są również inne choroby. Dlatego edukacja przeciwnowotworowa i profilaktyczne badania potrzebne są, nawet w tak niespokojnym czasie jak dziś. Myśląc o bezpieczeństwie, opracowane zostały procedury, dzięki którym badania są bezpiecznie zarówno dla pacjentów, jak i personelu medyczne – wyjaśniają koordynatorzy projektów
Kto może skorzystać z badania?
Do udziału w projekcie „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć - zrób cytologię!” zapraszamy aktywne zawodowo kobiety w wieku 25-59 lat, mieszkające w województwie pomorskim, które w ciągu ostatnich 3 lat nie miały wykonywanej cytologii w ramach programu przesiewowego finansowanego przez NFZ. Zapisów na badania można dokonywać poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.cytologia-pomorze.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z infolinią pod numerem 58 727 01 30
Projekt „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię!” – tegoroczny laureat Konkursu Top Produkt Pomorskie 2020 organizowanego przez Dziennik Bałtycki - dedykowany jest aktywnym zawodowo mieszkańcom województwa pomorskiego w wieku 50-65 lat (którzy nie mają objawów raka jelita grubego), w wieku 40-65 lat (którzy mają w rodzinie krewnego pierwszego stopnia z rozpoznaniem raka jelita grubego) oraz w wieku 25-65 lat (z rodziny z zespołami genetycznymi) oraz którzy nie mieli nie miały wykonywanej kolonoskopii w ciągu ostatnich 10 lat. By zapisać się na badanie wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na www.kolonoskopia-pomorze.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z infolinią pod numerem 58 727 01 30.
Rak szyjki macicy jest obecnie siódmym pod względem częstości zachorowań nowotworem u kobiet w Polsce, co jest wynikiem o ok. 15 % gorszym niż średnia zachorowalności w krajach Unii Europejskiej. Umieralność z powodu nowotworów szyjki macicy w Polsce jest o 70% wyższa niż przeciętna dla krajów Unii, ponieważ choroba wykrywana jest zbyt późno, w zaawansowanym już stadium. Regularne badania cytologiczne pozwalają na wykrycie stanu przedrakowego, a co się z tym wiąże – dzięki odpowiedniemu leczeniu – zapobiec wystąpieniu raka szyjki macicy. Poza tym, cytologia wykrywa obecność komórek rakowych i może przyczynić się do wykrycia bezobjawowych, wczesnych postaci raka, które są całkowicie wyleczalne.
Rak jelita grubego jest drugim najczęstszym nowotworem złośliwym w Polsce. Każdego roku rozpoznaje się ponad 14 tys. nowych zachorowań. Poddając się badaniu – kolonoskopii - odpowiednio wcześnie i usuwając zmiany przednowotworowe, można zapobiec rozwojowi choroby, która we wczesnym stadium zwykle nie daje żadnych objawów. Badania zmniejszą ryzyko zachorowania na raka jelita grubego nawet o 60-90%.
Głównym realizatorem projektów jest COPERNICUS PL Sp. z o.o. – jeden z największych pomorskich samorządowych podmiotów leczniczych. Oba projekty współfinansowane są przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Pomysłodawcą i realizatorem kampanii „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób kolonoskopię” oraz kampanii „Rzeczywistość zaskakuje. Nie daj się zaskoczyć – zrób cytologię” jest Strategia 360 - trójmiejska agencja z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży marketingowej.
Napisz komentarz
Komentarze