Certyfikacje i kursy
W jaki sposób nauczyć się zarządzania projektami? To trudne pytanie, szczególnie gdy w istocie na ten moment nie mamy żadnego doświadczenia związanego z praktyką projektową, i nie wiemy również, w jaki sposób taką praktykę zdobyć.
Pierwszy i najważniejszy zarazem ruch, jaki powinniśmy wykonać — zapisać się na wiarygodne i świetnie oceniane warsztaty, które naszą ciężką pracę wynagrodzą prestiżowym certyfikatem. Takie szkolenia czy bootcampy pozwolą nam zaznajomić się z teorią zarządzania projektami, pozwolą nam na poznanie najważniejszych metodologii, jak Agile, model kaskadowy, PRINCE2, czy metoda ścieżki krytycznej. Dopiero po poznaniu w teorii różnych rodzajów zarządzania projektami, będziemy w stanie faktycznie stwierdzić, który z nich przypada nam najbardziej do gustu.
Podczas takiego kursu uczestnicy będą mogli w praktyce wypróbować różne z przedstawianych metodologii, co pozwoli im poznać je w praktyce. Gdy już uznamy, że któraś metodologia będzie optymalna, ze względu na nasze preferencje, możemy pogłębiać naszą wiedzę z zakresu tajników zarządzania projektami, jak również z zakresu oprogramowania powszechnie stosowanego w tym właśnie zarządzaniu.
Studia podyplomowe
Inną drogą, która umożliwi nam poznać tajniki zarządzania projektami, są praktyczne studia podyplomowe skierowane do osób, które mają już pewne doświadczenie w obszarze pracy projektowej. Takie doświadczenie oczywiście nie musi wynikać z naszych kompetencji czy stanowiska zarządczego — wystarczy, że braliśmy udział w pracy projektowej.
Studia podyplomowe, w zdecydowanej większości prowadzone przez praktyków zapewnią nam solidną dawkę wiedzy i umiejętności związanych z narzędziami do zarządzania projektami, metodologiami powszechnie stosowanymi w nowoczesnych organizacjach, a także z innymi ciekawymi i praktycznymi wskazówkami, które dla świeżych project managerów będą bezcenne. Tego typu studia z reguły kończą się pracą dyplomową, która również polega na stworzeniu projektu — to największa wartość dodana takich studiów.
Literatura i zdobywanie doświadczenia
Alternatywą, ale też rozwiązaniem, które stosuje wiele osób pragnących pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami, jest prowadzenie własnych badań i studiów z pomocą ogólnie dostępnej literatury branżowej. Na przestrzeni ostatnich lat powstało wiele wartościowych i merytorycznych pozycji książkowych, które zapoznają nas z dosłownie każdą metodologią zarządzania projektami od samych podstaw. Równolegle z poszerzaniem swojej wiedzy powinniśmy wykorzystywać ją nawet do małych projektów, które możemy realizować w życiu codziennym.
Dowiedz się więcej na https://leadership-center.pl/blog/
Napisz komentarz
Komentarze