Przez całą sobotę, z dużej sceny rozbrzmiewały kociewskie rytmy, można było posłuchać gwary i zobaczyć wykonawców pochodzących z regionu. Na scenie pojawiły się m.in. Zespół Ajagore, chór młodzieżowy Juventus, Kapela Kociewska oraz Jordan Reggae. Przedstawiciele Starostwa starogardzkiego i tczewskiego, mają nadzieję, ze pokazanie turystom dorobku Kociewia przyciągnie ich w przyszłości w nasze strony.
- Chcemy być coraz bardziej rozpoznawalni w kraju – powiedziała pani naczelnik Wydziału Promocji, Kultury i Sportu w Tczewie Jolanta Śliwińska. – Naszym zamiarem jest promocja folkloru, obyczajów oraz pokazanie dorobku kulturalnego Kociewia.
- Dla mnie najważniejsza jest współpraca Tczewa ze Starogardem. Razem na pewno możemy zdziałać więcej – powiedział Stefan Galiński z Wydziału Kultury, Sportu i Promocji Regionu.
Organizatorzy przygotowali kilkanaście namiotów, a w nich tradycyjne potrawy (m.in. ser smażony z kminkiem, wyroby z haftem). Do wspólnego ucztowania zapraszało Koło Gospodyń Wiejskich z Pinczyna czy Nadleśnictwo z Gniewu.
- Przyszedłem na stoisko informacji, po mapy z zaznaczonymi jeziorami Kociewia – powiedział Marek z Bydgoszczy. – Słyszałem, że można tam połowić i ciekawie spędzić czas. Być może zabiorę tam rodzinę.
Każda forma promocji regionu jest z pożytkiem dla Kociewia. Jednakże gorzka prawda jest taka, że stoiska nie cieszyły się dużym zainteresowaniem turystów.
- Zainteresowanych niewielu i kupców niewielu – narzekał producent koszy wiklinowych. – Trzeba chyba przynieść jakąś kanapę, bo trudno będzie wysiedzieć jeszcze kilka godzin.
Oprócz samorządów organizacją imprezy zajęła się Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie.
Unique Menu, czyli unikatowa promocja
Region Kociewski wspólnie z powiatem starogardzkim, powiat tczewski przygotował imprezę promującą kulturę i atrakcje turystyczne Kociewia pn. „Unikaty z Kociewia”.Imprezę, przy wsparciu sygnalistów gniewskich, otworzyli wspólnie starosta tczewski Witold Sosnowski oraz wicestarosta starogardzki Kazimierz Chyła.
Mamy kolejne zaproszenie
- Na Targu Węglowym w Gdańsku, dzięki uprzejmości organizatorów Jarmarku św. Dominika, promowaliśmy artystów kociewskich, kuchnię regionalną oraz rzemiosło artystyczne Kociewia – mówi Magdalena Olszewska, naczelnik Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Tczewie. – Myślę, że tą drogą dotarliśmy do szerszego grona potencjalnych turystów, zarówno z kraju, jak i z zagranicy.
Na scenie prezentowały się nie tylko zespoły regionalne, czyli Kapela Kociewska, ale również Chór Młodzieżowy Juventus oraz zespoły Ajagore i Jordan Reggae. Na Targu Węglowym pojawiły się stoiska z kuchnią regionalną przygotowane m.in. przez KGW z gminy Pelplin, punkt informacyjno – promocyjny przygotowany przez LOT Kociewie, stoiska wydawnicze, wystawa trofeów myśliwskich przygotowana przez Centrum Myśliwskie Zamek w Gniewie oraz warsztaty plastyczne prowadzone przez pracowników Centrum Wystawienniczo – Regionalnego Dolnej Wisły w Tczewie.
- Organizatorom Jarmarku bardzo spodobał się przygotowany przez nas program i mamy już zaproszenie na rok kolejny. To tym bardziej ważne, że na przyszły rok przypada organizacja kolejnego Kongresu Kociewskiego – przypomina Magdalena Olszewska.
Pomogli wolontariusze
Ciężar wypromowania Kociewia wśród gości odwiedzających Jarmark Dominikański wzięła na siebie Lokalna Organizacja Turystyczna Kociewie. W stacjonarnym punkcie informacji turystycznej można było zasięgnąć wyczerpujących informacji o naszym regionie, otrzymać mapkę lub zakupić interesujące kociewskie pozycję książkowe, które LOT Kociewie uzyskała w porozumieniu z najważniejszymi wydawnictwami.
- Postaraliśmy się, aby nikt z jarmarcznych gości nie uniknął spotkania z Kociewiem – informują pracownicy LOT. - Na tę wyjątkową okazję przygotowaliśmy coś specjalnego. Swą premierę miała podwójnie gorąca, nietuzinkowa ulotka.
„Unique Menu, chilli Unikatowy jadłospis Kociewia” – bo o tej ulotce mowa – to niezwykły w treści i formie informator o tym, co na Kociewiu jest „naj”. Za pomocą kulinarnego słownictwa i grafiki LOT najpierw zaskoczyła odbiorców, a potem na dłużej przykuwała ich uwagę. Nie tylko na Targu Węglowym, ale na terenie całego Jarmarku wręczono blisko 4 tys. nowych ulotek. Do tego LOT Kociewie dołączyła tysiąc folderów „Kociewie zaprasza” i 800 sztuk „Biletów na Kociewie”. Oprócz czterech osób stałej obsługi biura w promocji Kociewia pomogło 11 „unikatowych” wolontariuszy.
- Wspólnie całymi sobą i tym, co na sobie (LOT Kociewie przygotowała również unikatowe, z dala rozpoznawalne koszulki) przez cały czas i wszędzie, gdzie się dało, odpowiadali na pytania dotyczące Kociewia – dodają pracownicy LOT.
Reklama
Kociewie na Jarmarku Dominikańskim. Z kanapą do wysiedzenia
GDAŃSK.Targ Węglowy w Gdańsku wypełnił się muzyką, strojami i przysmakami kociewskimi. Region kociewski, siłą dwóch samorządów, tczewskiego i starogardzkiego promował tradycje, obyczaje i walory turystyczne na Jarmarku Św. Dominika. Szkoda tylko, że turyści woleli oglądać chińskie ciuchy niż kociewskie hafty.
- 08.08.2009 00:00 (aktualizacja 15.08.2023 23:27)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze