Z inicjatywy PKP Intercity zostaną uruchomione nowe atrakcyjne połączenia między Trójmiastem a Pragą, realizowane we współpracy z czeskim przewoźnikiem České dráhy.
W rozkładzie na sezon 2024/2025 pojawią się cztery nowe połączenia na tej trasie. Mieszkańcy województwa pomorskiego będą mieli możliwość dojazdu pociągami IC Baltic Express m.in. do Bydgoszczy, Poznania czy Wrocławia. Składy będą zatrzymywać się również w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Połączenia będą realizowane w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą. Taka oferta zapewni pasażerom dużą elastyczność w wyborze dogodnego połączenia do stolicy Czech.
Nowości rozkładowe
W nowym rozkładzie pojawi się więcej połączeń z Trójmiasta do Wrocławia, do którego pojedzie aż 9 par pociągów (o 2 więcej niż dotychczas). Zmieni się godzina odjazdu IC Heweliusz, który z Gdyni wyjedzie około godziny 14. Skład kursować będzie do i z Bielska-Białej i Jeleniej Góry przez Wrocław. Będzie to dodatkowe połączenie rejonu Jeleniej Góry i Wałbrzycha z Pomorzem. Drugim nowym połączeniem będzie wspomniany powyżej IC Baltic Express. Warto również dodać, że pociąg IC Lednica zacznie kursować codziennie w relacji Gdynia – Wrocław – Gdynia, a nie tylko w weekendy jak do tej pory. Pomiędzy województwem pomorskim, a dolnośląskim pociągi PKP Intercity będą kursować równomiernie co ok. 2 godziny. Co więcej skróci się również czas przejazdu – z Gdańska do Wrocławia dojedziemy w 4 godziny 20 minut, czyli o 20 minut krócej niż dotychczas.
Polepszy się również oferta w kierunku Polski centralnej. Średnio co godzinę dojedziemy do stolicy. Na trasie Warszawa – Trójmiasto – Warszawa pozostanie niezmienna liczba połączeń kategorii EIP (14 par), a w kategoriach ekonomicznych będzie kursować 10 par codziennych połączeń, to o 1 więcej niż dotychczas. Nowością będzie pociąg IC Lazur rel. Gdynia – Łódź – Gdynia, który zatrzyma się po drodze w stolicy. Do województwa łódzkiego zostaną wydłużone relacje pociągów: TLK Żeglarz (w sezonie letnim pociąg będzie kursował na Hel), IC Wybrzeże i IC Słowiniec. Co więcej dzięki rozszerzeniu terminów kursowania pociągu IC Słowiniec, pojawi się on na torach codziennie, a nie tak jak dotychczas od poniedziałku do piątku.
Dzięki wydłużeniu trasy pociągu TLK Lubomirski do Kołobrzegu zwiększy się liczba połączeń między Trójmiastem, a Pomorzem Środkowym. Tym samym mieszkańcy województwa pomorskiego zyskują kolejną możliwość codziennego, bezpośredniego dojazdu do Kołobrzegu, Koszalina czy Słupska. Skład będzie kursował codziennie do Zakopanego, po drodze zatrzymując się w Warszawie, Radomiu, Kielcach i Krakowie. Mieszkańcy województwa pomorskiego uzyskają więc pierwsze dzienne połączenie z Radomiem i Kielcami.
Mieszkańcy Słupska zyskają także dodatkową szansę dojazdu do Katowic, Krakowa, Rzeszowa czy Przemyśla dzięki wydłużeniu relacji pociągu IC Szkuner (rel. Słupsk – Przemysł Gł. – Słupsk oraz IC Zefir (rel. Ustka – Przemyśl Gł. – Ustka), który zastąpi pociąg IC Szyndzielnia. Warto również podkreślić, że skróci się czas przejazdu na trasie Słupsk – Wrocław – Słupsk o około 15 minut. Trasę tę pokonamy poniżej 6 godzin składami: IC Szkuner (na odcinku Słupsk – Wrocław) oraz IC Gwarek i IC Zefir (na odcinku Wrocław – Słupsk).
Czasowe zmiany w organizacji ruchu
Podczas obowiązywania rocznego rozkładu jazdy zarządca infrastruktury dalej będzie prowadził modernizację linii kolejowej 38 na odcinku Ełk – Korsze, skutkującą przerwą w ruchu. Na trasie Olsztyn Główny – Kętrzyn – Giżycko nadal obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Obejmie ona pociągi IC Mamry oraz IC Warmia. Utrzymana zostanie jazda trasą okrężną przez Szczytno oraz Pisz pociągów IC Rybak i TLK Biebrza.
W związku z prowadzonymi nadal pracami modernizacyjnymi przez Zarządcę Infrastruktury na jednotorowej linii kolejowej 202 na odcinku Lębork – Słupsk oraz w st. Słupsk, pociągi kursujące na tej trasie mogą mieć wydłużony czas przejazdu.
Napisz komentarz
Komentarze