Najbardziej tragiczna sytuacja jest na ulicy 3 Maja. Ta ulica jest bardzo wąska. Po jej obu stronach są chodniki. Tędy idą tłumy dzieci i młodzieży do szkół. O wypadek nie trudno.
Najgorsze są zakręty
- Na zakręcie nie zmieszczą się dwa samochody. Jeden musi się zatrzymać, aby przepuścić drugi. Robią się błyskawicznie korki - mówi burmistrz, Ryszard Dąbek. - Kierowcy się denerwują i wjeżdżają na chodnik. Niedawno była taka sytuacja, że o mało nie zgnieciono starszej pani idącej chodnikiem. To jest droga Zarządu Dróg Wojewódzkich. Oni coś próbują robić. Nawet wymienili uszkodzone płytki chodnikowe. Ta wymiana jednak tylko zachęciła kierowców do wjeżdżania na chodnik. To było jakby przyzwolenie.
Aby rozwiązać ten problem i uniknąć nieszczęśliwego wypadku, burmistrz zorganizował naradę. Zaprosił przedstawicieli powiatu, ZDW oraz firmy Skanska. Większość tirów pracuje bowiem przy budowie autostrady Amber One.
- Zaproponowałem dwa rozwiązania tego problemu - mówi burmistrz. - Skierować wszystkie tiry pracujące dla firmy Skanska a jeżdżące trasą Warlubie - Skórcz - Kopytkowo na trasę Warlubie - Jeżewnica - Kopytkowo. W ten sposób omijały by one Skórcz. Zaproponowałem także aby zmienić podporządkowanie ulic tak aby drogą z pierwszeństwem przejazdu była droga Starogard - Smętowo a nie droga Starogard - Warlubie.
Barierki radnego
Okazało się, że obie propozycje burmistrza są niemożliwe do realizacji. Zaproponowane drogi powiatowe są zbyt wąskie i nie zapewniają wymijania się samochodów ciężarowych. Dodatkowo po tych drogach nie mogą poruszać się tak ciężkie pojazdy jak załadowane po brzegi tiry. Burmistrz jednak nie dawał za wygraną. Walczył o zrealizowanie swoich propozycji.
- Zaproponowałem więc, aby tylko puste tiry wracały z Kopytkowa przez Jeżewnicę do Warlubia i w ten sposób ruch przez Skórcz zmniejszyłby się o połowę - powiedział burmistrz. - Ale stwierdzono, że puste tiry Dokonano też wizji lokalnej. Wszyscy przeszli całą ulicą 3 Maja. Od zakrętu do zakrętu.
Przy tej ulicy mieszka jeden z najaktywniejszych radnych miasta, Gerard Rejmus. On jest wszędzie tam gdzie coś się dzieje. Tak było i tym razem. Radny, Gerard Rejmus miał inną propozycję niż burmistrz. Zaproponował aby na najbardziej niebezpiecznym zakręcie ustawić barierki. I ta propozycja została ochoczo przyjęta. Barierki zobowiązał się wykonać Zarząd Dróg Wojewódzkich w Starogardzie. I wykonał je w trybie błyskawicznym.
Tylko czy te barierki radnego zlikwidują główne bariery Skórcza?
Wkrótce ruszy autostrada A1. Miasto Pelplin i Smętowo będą miały obwodnice a przez Skórcz nadal będą pędzić samochody.
Napisz komentarz
Komentarze