Lato ustąpiło miejsca jesieni. Razem z nią nadeszły pochmurne i zimne dni. Od dwóch tygodni temperatura spada poniżej 10 stopni. W mieszkaniach robi się nieprzyjemnie chłodno i nie pomaga nawet kubek gorącej herbaty. Większość z nas z niecierpliwością sprawdzała czy grzejniki robią się coraz cieplejsze.
Do naszej redakcji zgłosili się mieszkańcy Al. Wojska Polskiego, którym jesienny chłód dał w kość.
- Prawie wszędzie już grzeją tylko my wciąż czekamy i czekamy. Dzwoniliśmy do Star-Pecu jednak dowiedzieliśmy się, że administrator musi napisać prośbę o włączenie ogrzewania. My jednak tylko wynajmujemy mieszkanie więc nie jesteśmy do tego upoważnieni. Będziemy musieli się skontaktować z właścicielem. Dobrze, że zadzwoniliśmy, bo inaczej to byśmy chyba do grudnia marźli – tłumaczy nasza Czytelniczka.
Dziwi się tej sytuacji, ponieważ lokal wynajmuje już od wielu lat, a pierwszy raz spotkała się z tym, żeby musiała pisemnie domagać się ogrzewania. Co mają zrobić osoby starsze, które nie wiedzą, że trzeba pisemnie zwrócić się do firmy o włączenie ogrzewania? Czy mają marznąć i biernie czekać? Z tymi pytaniami zwróciliśmy się do rzecznika prasowego Gdańskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, Grzegorza Blachowskiego.
Okazało się, że system włączania ogrzewania nie uległ zmianie, a to od administratora zależy, kiedy z naszych grzejników popłynie ciepło.
- Proces włączeń od strony klienta nie zmienił się i wygląda tak jak dotychczas. Po przygotowaniu instalacji należy pisemnie (mailem lub faxem) poinformować firmę ciepłowniczą o decyzji dotyczącej uruchomienia ogrzewania. Dokument mogą składać osoby i instytucje, które podpisały umowę bezpośrednio z firmą ciepłowniczą, jednak jeśli mieszkańcy chcą, żeby ogrzewanie zostało włączone szybciej, powinni jak najszybciej powiadomić o tym swoją administrację. Po rejestracji pisemnego zgłoszenia w ciągu 24 godzin eksperci służb eksploatacyjnych włączają ogrzewanie – tłumaczy rzecznik.
Jeśli więc w naszych mieszkaniach jest zimno, to powinniśmy powiadomić o tym administratora, gdyż w jego gestii jest poinformowanie firmy ciepłowniczej.
W oczekiwaniu na ciepło. Dlaczego nasze grzejniki są zimne?
Nasi Czytelnicy zwrócili się do redakcji Gazety Kociewskiej z prośbą o interwencję w sprawie braku ogrzewania. Ostatnie dwa tygodnie nie należały do najcieplejszych, mimo tego niektórzy mieszkańcy pozostawali bez ogrzewania. Dlaczego tak się stało?
- 03.10.2013 09:31 (aktualizacja 07.08.2023 12:24)
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze