czwartek, 10 października 2024 17:15
Reklama
Reklama

Dyrektor SCK: "Nie chcę ułatwiać życia lokalnym politykom"

Dyrektor Starogardzkiego Centrum Kultury chcąc nie chcąc stał się ostatnio główną postacią kilku tematów okołopolitycznych. W sprawie Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego wprost krytykował pomysłodawców uchwały. Z drugiej strony oberwał od Platformy Obywatelskiej za kino "Sokół". Czy wokół dyrektora instytucji kulturalnej nie za dużo się ostatnio dzieje? A może potwierdzą się pogłoski o możliwości kandydowania przez niego w przyszłorocznych wyborach samorządowych? - Pewna opcja polityczna, mam tu na myśli grupę radnych z Platformy Obywatelskiej upatruje we mnie i nie wiem skąd to się wzięło, kandydata na prezydenta – odpowiada Janusz Stankowiak. - Ja nigdy nie deklarowałem, że chcę być kandydatem na prezydenta. Wypozycjonowano mnie w takiej roli i na bazie tego próbuje się budować mój wizerunek, np. poprzez atak w sprawie kina "Sokół”.
Dyrektor SCK: "Nie chcę ułatwiać życia lokalnym politykom"

- Jeżeli coś jest złe, to trzeba mówić, że to jest złe. Uznaliśmy, że ta MRDPP została powołana niezgodnie z prawem i zrobiliśmy wszystko, by na drodze prawnej to udowodnić – mówi dyrektor SCK w wywiadzie dla Gazety Kociewskiej. - Wygraliśmy, ale do tej pory ze strony naszych adwersarzy nie padło słowo przepraszam, które byłoby minimum przyzwoitości. I tu nie chodzi o to, by nas przepraszać, ale te wszystkie osoby, które działają w organizacjach. Jest to tysiąc osób, a jeśli policzyć sympatyków tych organizacji to mamy już kilka tysięcy ludzi, którzy angażują się w życie społeczne miasta. Co do kina. Aby zarządzać majątkiem publicznym trzeba posiąść określoną wiedzę. Odnoszę wrażenie, że część radnych ignoruje fakt, że dzieją się rzeczy, które były od dawna zapowiadane. Dzisiaj idąc al. Jana Pawła II widać jak dużo się dzieje po jednej i po drugiej stronie. Lada moment to co było zapowiadane od lat, a więc powstanie dużego kina stanie się faktem. Człowiek, który zarządza publicznymi pieniędzmi nie może tego ignorować, musi analizować i budować strategię na wiele lat do przodu. Gdybym parę lat temu wyciągnął z miasta powiedzmy 700 tys. zł na modernizację kina "Sokół", to dzisiaj ci sami ludzie atakowaliby mnie za to, że je zmarnowałem. Jeżeli ktoś atakuje mnie z przyczyn politycznych, w sensie takim, że chce mnie osłabić wizerunkowo, pokazać, że jestem osobą niekompetentną, to ja brzydząc się tym, jestem w stanie to zrozumieć. Jeżeli jednak ktoś krytykuje mnie za to, że nie zmodernizowałem kina "Sokół", to mam daleko posunięte obawy czy taka grupa osób jest w stanie podejmować racjonalne decyzje, a tym bardziej zarządzać naszym wspólnym majątkiem.

- Za rok najprawdopodobniej powstaną długo zapowiadane galerie. Co wówczas stanie się z obiektem kina „Sokół”?
- Na początku tego roku przedstawiałem na sesji Rady Miasta trzy koncepcje. Jeżeli chodzi o ten obiekt, na dzień dzisiejszy widzę dwa wyjścia. Jedno to likwidacja, sprzedaż na inną działalność być może gastronomiczną, druga to adaptacja tego obiektu na multikulturowe działania, np. miniteatr, kawiarenka poetycko – muzyczna, taki wielokulturowy obiekt. To jednak wiąże się z dużymi nakładami finansowymi.

- To bardzo ciekawy pomysł. Jednak czy to się obroni?
- Na pewno musiałaby to być instytucja finansowana przez miasto, ona sama na siebie nie zarobi, nie ma na to szans. Dzisiaj utrzymanie tego obiektu to koszt w granicach 250 tys. zł. Podejrzewam, że miasto musiałoby o około 200 tys. zł zwiększyć dotację, po to, aby tylko utrzymać ten obiekt. Z pewnością taki obiekt przydałby się w Starogardzie i znalazłby odbiorców, ale czy miasto na to stać? Trudno mi teraz powiedzieć. Zapewne jest to też kwestia projektów, które ruszą niebawem. Wstępnie modernizacja tego obiektu to koszt rzędu 5 mln zł. Oczywiście, będzie można szukać pieniędzy z zewnątrz. Ale to jest kwestia na lata. A my musimy myśleć, co teraz. (...)

- Mówił pan, że grupa radnych stara się przypiąć panu łatkę osoby, która zamierza startować w wyborach. Jednak z drugiej strony, pan nigdy się od tego stanowczo nie odciął...
- Być może ma pan racje. Jednak nie widzę powodu, dla którego miałbym ułatwiać życie lokalnym politykom. Być może taki lekki niepokój, który w tym temacie powstał, jest potrzebny. Ja nie ukrywam, że jestem przeciwnikiem rządzenia przez partie polityczne na poziomie lokalnym. Uważam, ze tutaj powinni rządzić wyłącznie samorządowcy, czyli ludzie, którzy sprawdzili się w działaniu. Dla mnie istotniejsze jest, że my jakaś decyzję podejmujemy na miejscu, nawet kłócąc się o konkrety, niż to, że decyzja przychodzi z zewnątrz, z góry, bez względy na koszty, które miasto w związku z takim działaniem ponosi. Nie chcę, aby działania samorządu były sprowadzane do błahych spraw. Chcę, aby ważne decyzje, jak np. sprzedaż udziałów Star - Pecu zapadałyby na miejscu, wśród nas, mieszkańców. Po to jest samorząd. (...)

Cały wywiad w dzisiejszym wydaniu Gazety Kociewskiej, która w każdą wraz z Dziennikiem Pomorza ukazuje się na terenie powiatu starogardzkiego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
żona 11.10.2013 12:37
wy tu gadu gadu i tak rządzi p. Tatiana

11.10.2013 07:54
on jest pierwszy do odwołania a nie na prezydenta. te dni starogardu pokazały jaki to menadźer

10.10.2013 09:39
Platforma po tej przegranej sprawie z MRDPP w stargardzie jest skończona. Mają za tą sprawe oddać nasze pieniądze co wydała Rada na przegrane procesy. Już tak się Rafalek nie uśmiecha. Wstyd, wstyd. Nic dobrego dla tego miasta nie zrobilibyście. Macie swojego wice prezydenta Lewandowska- co zrobiła?

10.10.2013 09:29
Skąd się ludzie bierze u was taka nienawiść. Masz coś do powiedzenia mądrego w tym temacie

10.10.2013 08:36
gdybyś parę lat temu wyciągnął z miasta powiedzmy 700 tys. zł na modernizację kina "Sokół", to dzisiaj ludzie chwaliliby cię za perspektywiczne myślenie, zdolność przewidywania i umiejętność zarządzania naszym wspólnym majątkiem. Naprawdę myślisz że w galerii będzie jakieś kino? Myślisz że zarządy tych firm nie wiedzą, że do jedynego kina w powiecie, na hity chodzi u nas 20 osób? Żadnego multikina u nas nie będzie, naprawdę. Jesteśmy za mali Zwycięstwo w konkursie na najbrzydszy obiekt (malowanie SCK) w Polsce, likwidacja kina i 3 dniowa blokada rynku w czasie dni kociewia to trochę za małe kwalifikacje do kandydowania. Zejdź na ziemię i zrozum, że pokazywanie twojej niekompetencji jest zwykłą informacją o faktach, a nie osłabianiem wizerunku. Ty masz jakiś wizerunek?

mieszkaniec 10.10.2013 11:42
Wizerunek od gabrysia i Rafała razem wziętych.

10.10.2013 08:18
"...Jeżeli jednak ktoś krytykuje mnie za to, że nie zmodernizowałem kina "Sokół", to mam daleko posunięte obawy czy taka grupa osób jest w stanie podejmować racjonalne decyzje, a tym bardziej zarządzać naszym wspólnym majątkiem..." (koniec cytatu) Hm... każdy ma prawo wypowiadać się i bronić ale na moje chociaż ściany w tym kinie można było pomalować, czy odświeżyć - to dużych pieniędzy nie wymagało. Pan Stankowiak mówiąc o innych a to a tamto, zapomina, iż próby zdopingowania go do pracy i podjęcia konkretnych działań powstały w trosce o podniesienie poziomu jakościowego usług starogardzkiego kina. W ogóle faktycznie takie dyskusje z wzajemnymi pretensjami chyba nie bardzo służą rozwojowi kultury w naszym mieście. Panowie mniej sporów i wzajemnych zarzutów a więcej zgody - tak będzie lepiej

John 10.10.2013 08:11
Czas z nim pojechać :D Biorąc takie pieniądze trzeba być niespełna rozumu żeby pchać się do polityki w dodatku będąc zerem?

10.10.2013 07:04
Znowu piszą na zlecenie. Niech PO rozliczy się z przegranych spraw w sądzie. A takie burackie wpisy wiadomo do kogo należą. Zabrania wszystkim a sam się wszędzie pcha. Ciekawe że tylu urzędników w Powiecie udziela się politycznie. Startowali w każdych wyborach.

09.10.2013 23:48
Kochani nie kłóćcie się, Stankowiak z domniemanej publicznie wizerunkowo apolityczności pokazuje małe pazurki chcąc być może wykręcić się z odpowiedzialności za stan kina Sokół , którym ładnych parę lat zarządzał. Poddaje też pod wątpliwość sprzedaż udziałów Star-Pec-u, gdzie przecież cenę negocjował min prezydent. Szczerze mówiąc trochę mnie zaskoczył, z reguły kierownicy jednostek nie mieszają się do polityki(dyrektorzy szkół i przedszkoli, muzeum, OSiR itd). Nie wiem co na to jego szef Stachowicz? Narzeka na radę miasta, która zatwierdziła mu budżet finansowy właściwie bez większej ingerencji, tak samo rada miasta zatwierdziła mu dodatkowe środki na inną imprezę na rynku. Zaczyna mi to przypominać początki jakiejś kampanii, bo nikt w gazecie bez powodu(zwłaszcza urzędnik) raczej nie wybiela siebie kosztem samorządu, czy też demokratycznie wybranej rady. Nie jestem zwolennikiem wielkich partii politycznych ale skoro taka była decyzja wyborców to wydaje mi się panie dyrektorze Stankowiak, że trzeba ją uszanować zwłaszcza, że pana(za niemałe pieniądze) na tym stanowisku utrzymuje prezydent również wybrany w demokratyczny sposób. Bez urazy ale większy pożytek będzie jeżeli jako dyrektor SCK zajmie się pan po prostu kulturą, której w mieście jest jak na lekarstwo.

10.10.2013 00:38
Rysiu to ty ? Znowu nie trzymasz ciśnienia ? Oj, oj ! Uważaj co piszesz jesteś już osobą publiczną. IP masz jedno.

Wyborca 09.10.2013 21:53
Januszu Stankowiak masz mój głos!

Wyborca 2 09.10.2013 22:13
To masz już dwa głosy. Powodzenia

wyborca 3 09.10.2013 23:23
Mojego nie masz

09.10.2013 19:02
Widac że nadworni klikacze pewnej obcji politycznej działaja. Brawo stac was tylko na minusy.

dzidek 09.10.2013 20:43
Zmień płytę , bo ta już jest zdarta . I zdecyduj się jakiego niku używasz .

starogardzianin 09.10.2013 18:18
myślę, że słaby dyrektor to i słaby prezydent......

09.10.2013 15:27
No no, pan Stankowiak wziął się za politykę, no to życzę powodzenia. Tak to już jest w fizyce akcja powoduje reakcję...SCK to instytucja kulturalna, wiec polityka mi do tego srednio pasuje

Eda 09.10.2013 13:59
że dla PiS najwartościowsze będą po wyborach takie esceki jak Pański. Wiadomo przecież, że jak dojdą do władzy ,to chcąc użyć SCK jako tuby do siania nowego dziedzictwa narodowego, nowej historii Polski oraz smoleńskich dyrdymałów , to Pana pierwszego WYPOZYCJONUJĄ ze stołka za drzwi. Wiec nie ma Pan nic do stracenia i dlatego BĘDZIE PAN KANDYDOWAŁ. Nie jest Pan z mojej bajki ale stojąc przed wizją zagłady , na mój głos może Pan liczyć. Pozdrawiam.

lolek 09.10.2013 13:56
I bardzo dobrze że posiada taką wiedzę... Widocznie radni są tak nieudolni lub tak niedouczeni, że nie mają pojęcia o tym jakie inwestycje powstają w mieście... Jestem za tym i zgadzam się z wypowiedzią dyrektora SCK, że rządzić powinni ludzie którzy sprawdzili się w działaniu a nie po linii partyjnej bo śmierdzi czasami gierkowskimi, które to do dziś nam się odbijają...

Dzidek 09.10.2013 14:01
To powąchaj się dobrze

lolek 09.10.2013 14:33
Widzę, że ktoś znów ma dyżur partyjny i neguje głosy i opinie niepoprawne politycznie na minus... ech prowincyjka prowincyjka... niektórym słoma z butów jesszcze nie wypadła a wrosła.. :)

lol 09.10.2013 14:47
Popatrz w lustro , to zobaczysz nie tylko słomę i nie tylko prowincję . Miłego oglądania . Na tę stronę zaglądzją nie tylko tacy jak ty

lolek 09.10.2013 18:18
:)

9-11 listopada 2024 - Swołowo - NA ŚW. MARCINA NAJLEPSZA POMORSKA GĘSINA 9-11 listopada 2024 - Swołowo - NA ŚW. MARCINA NAJLEPSZA POMORSKA GĘSINA Organizowana od jedenastu lat, stała się już rozpoznawalnym wydarzeniem w Województwie Pomorskim. Rok rocznie przyciąga blisko dziesięć tysięcy turystów, zainteresowanych hodowlą gęsi pomorskiej i produktami, wytwarzanymi z jej mięsa. Przez trzy dni trwania imprezy, trwa biesiada przy dźwiękach dawnej muzyki, odbywają się występy zespołów folklorystycznych z regionu, a na koniec zatańczyć można na wiejskiej potańcówce. Każdy, kto przyjedzie w tych dniach do Swołowa, będzie miał okazję degustować i kupić gęsinę w różnych odsłonach kulinarnych (gęsie okrasy, pierogi i kartacze z gęsiną, smalce gęsie, gęsi pieczone, półgęski wędzone na zimno, galarety, pasztety z gęsi, zupy na gęsinie: czernina, brukwianka, kapuśniak). Wydarzenie to niezmiennie upowszechnia tradycję spożywania gęsiny w okolicach dnia Św. Marcina. Gęsina w Swołowie, to również okazja by poznać i degustować potrawy i wyroby z tego mięsa, uczestniczyć w targu produktów wiejskich z okolicy oraz, przy okazji, w jarmarku rękodzieła. Jak zwykle obecnych będzie około osiemdziesięciu wystawców ze swoimi gęsimi wyrobami tj. Koła Gospodyń Wiejskich, gospodarstwa agroturystyczne, lokalni hodowcy, przetwórcy i restauratorzy.Atrakcją dla odwiedzających są zawsze warsztaty i pokazy kulinarne, połączone z degustacją. Podczas imprezy odbywają się również pokazy i warsztaty muzealne, prezentujące dawne jesienne prace gospodarskie i domowe. Obejrzeć będzie można również hodowlę gęsi pomorskiej w tradycyjnych warunkach w Zagrodzie Albrechta oraz odwiedzić inne zwierzęta gospodarskie – owce, konie, kozy, kaczki, kury i in. Bilet wstępu na imprezę upoważnia do zwiedzania muzeum i uczestniczenia w pokazach.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: AdamekTreść komentarza: Moim zdaniem jak ktoś parkuje na chodniku to jak miał przejść.Data dodania komentarza: 10.10.2024, 03:39Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim RynkuAutor komentarza: PaniTreść komentarza: Bezstresowe wychowanie. Zaostrzyć kary, to zaczną się bać , a nie, że dostanie kuratora i dalej to samo.Data dodania komentarza: 9.10.2024, 16:32Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim RynkuAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Jaka szybka reakcja, a operatora monitoringu nie było w trakcie zdarzeniaData dodania komentarza: 9.10.2024, 14:17Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim RynkuAutor komentarza: mir24Treść komentarza: no i to jest bardzo dobra wiadomość ,brawo władze SkarszewData dodania komentarza: 8.10.2024, 09:13Źródło komentarza: [FOTO] Najnowocześniejsza pływalnia w regionie. Zobaczcie zdjęcia z budowy basenu w SkarszewachAutor komentarza: danielcoTreść komentarza: Zapraszam pana do Czech. Tam zobaczy pan system funkcjonowania kolei zintegrowanego z autobusami. na tej linii w realiach Czech między Szlachtą, a Smętowem jeździłby lekki wagon motorowy w równym takcie co dwie godziny. Ale w biednej i zacofanej mentalnie Polsce nic się nie opłaci. Polacy niszczą to, czego nie zbudowali, bo budowali to Niemcy.Data dodania komentarza: 7.10.2024, 19:35Źródło komentarza: Czy mieszkańcy uratują linię kolejową LK218 na trasie Szlachta – Skórcz? Autor komentarza: MTreść komentarza: Szukam informacji tak z ciekawości. Gdzie w Starogardzie są umieszczone syreny alarmowe? Ktoś wie?Data dodania komentarza: 7.10.2024, 17:31Źródło komentarza: PRZYPOMINAMY: Jutro w Starogardzie odbędą się ćwiczenia ratowniczo-gaśnicze. Zawyją syreny
Reklama
Reklama
Reklama