Jeszcze wiosną wydawało się, że brak finansowania obwodnicy Starogardu Gd. nie jest sprawą przesądzoną. Wszelkie wątpliwości rozwiała zatwierdzona 1 października lista priorytetowych obwodnic w kraju. W najbliższych latach powstanie 12 odcinków, łącznie ponad 150 km nowych dróg. Kto cieszy się ze środków? Lista inwestycji zakwalifikowanych do realizacji nie jest długa, to Bełchatów, Brodnica, Inowrocław, Wieluń, Ostrów Wielkopolski, Jarocin, Góra Kalwaria, Olsztyn, Kłodzko, Nysa, Sanok. Do 2017 r. bez konieczności wjazdu do centrum ominiemy także Kościerzynę, z którą rywalizował Starogard Gd. i Malbork. Ten ostatni zyskał jednak na budowie mostu w Kwidzynie. Stolica Kociewia zostaje z niczym, prócz remontu "berlinki", który przeprowadzono 6 lat temu.
Rozczarowania z faktu pominięcia Starogardu Gd. nie ukrywa Andrzej Skalski, przewodniczący SKBO. Przy okazji podkreśla, że wzmożone działania lobbujące trwają w Starogardzie Gd. dopiero dwa lata.
- To, że nas nie ma na tej liście, jest oczywiście bardzo rozczarowujące – mówi wiceprezes SKB - ZP. - Ze strony starogardzkiego samorządu została dopięta całość wymagań, aby taki wniosek w ministerstwie przedłożyć. I te wszystkie formalne działania zostały zakończone wynikiem pozytywnym. Jednocześnie nie można dzisiaj powiedzieć, że ta lista jest zamknięta. Na pewno społeczny komitet dalej będzie lobbować i starać się przekonać decydentów do budowy obwodnicy, ale nie tylko jej, bo podejmujemy działania rozszerzające, np. dotyczące remontu drogi wojewódzkiej nr 222 do Gdańska.
Więcej na ten temat w Gazecie Kociewskiej, która w każdą środę wraz z Dziennikiem Pomorza ukazuje się na terenie powiatu starogardzkiego.
Napisz komentarz
Komentarze