piątek, 11 października 2024 09:17
Reklama
Reklama

Ciemno i niebezpiecznie

Infrastruktura drogowa i oświetlenie ulic nie jest z pewnością mocną stroną naszego miasta. Radny Jan Kilian wnioskował o lepsze oznaczenie przejścia dla pieszych przy I LO, radny Krzysztof Skiba domagał się lepszego oświetlenia przy ul. Legionów a zastępca przewodniczącego Rady Miasta Rafał Neumann oświetlenia przejścia przy Lidlu na ul. Jana Pawła II. Co z tego wyniknie?
Ciemno i niebezpiecznie

Niebezpieczne przejście przy I LO
Problem ten zauważył także radny Jan Kilian, który na poprzedniej sesji Rady Miasta wnioskował o skuteczniejsze oznaczenie przejścia dla pieszych.
- Zmartwili mnie rodzice młodzieży, która tam uczęszcza, mają problem z zachowaniem bezpieczeństwa uczniów na tym przejściu. Czy nie można w sposób bardziej wyraźny tego miejsca oznaczyć, wszelkimi dostępnym środkami? – pytał radny Kilian.
Urzędnicy zapewniają, że problem załatwią.
- W tej chwili jesteśmy na etapie opracowywania dokumentacji technicznej na doświetlenie tego przejścia dla pieszych. W przyszłym roku planujemy realizację. Możemy tutaj się zastanowić nad innymi środkami bezpieczeństwa ruchu drogowego i na pewno to zrobimy w ramach naszego wydziału – tłumaczy Janusz Karczyński, naczelnik Wydziału Techniczno – Inwestycyjnego.
Egipskie ciemności na ul. Legionów i Jana Pawła
Radny Skiba zwrócił uwagę na Oświetlenie ul. Legionów, a właściwie jego brak...
-  Tam się dobudowało drugie skrzydło. Jedno skrzydło jest oświetlone, to dobudowane natomiast nie. Czy można prosić o postawienie jednej czy dwóch lamp, bo jest tam naprawdę ciemno? – pytał radny Skiba.
- W ubiegłym tygodniu dokonałem objazdu z przedstawicielem firmy, z którą mamy umowę na eksploatację i konserwację oświetlenia. Mamy kilka  wniosków z lat wcześniejszych i oczekujemy obecnie na przedłożenie od  przedstawiciela firmy szacowanych kosztów inwestycji, na którą jest zapotrzebowanie z wcześniejszych lat. Po uzyskaniu tych informacji będziemy mogli powiedzieć czy w przyszłym roku jest jakaś realna szansa na oświetlenie tej ulicy – mówi S. Karczyński.
Ten sam problem poruszył Rafał Neumann, zastępca przewodniczącego Rady Miasta. Tym razem chodzi jednak o oświetlenie ul. Jana Pawła przy „Lidlu”
- Latarnia stoi ale nie świeci albowiem została odłączona od sieci spółdzielni mieszkaniowej - – tłumaczył Edmund Stachowicz, prezydent miasta. - To zostało zgłoszone do realizacji.














Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
11.12.2013 16:48
To ktoś powinien siedzieć.

ryt 10.12.2013 21:29
Komentarz zablokowany

ryt 10.12.2013 21:06
Komentarz zablokowany

10.12.2013 19:42
Przejście dla pieszych na wieździe od strony Tczewa (ul.Mickiewicza rondo z nową Jabłowską) wyłączone od roku z powodu oszczędności. Brak słów.

11.12.2013 08:20
że pieniądze na tę "inwestycję" zostały zmarnowane. Dla kogo to światło miałoby być włączone? Dlaczego władza nie może budować tak, żeby mieszkańcom żyło się lepiej? Dlaczego władza wydaje pieniądze bez sensu, tylko po to żeby w statystykach wykazać "absorpcję środków z UE"? Zbudowali nową Jabłowska dla jakiegoś rzekomego tranzytu ze Skórcza do Tczewa i skałkę do wspinaczki dla naszej dzielnej, niewidzialnej reprezentacji wspinaczkowej. Chwalą się, że wszystko już ocieplili, ale zapomnieli policzyć, że przy tak wysokich wydatkach, pierwsze oszczędności na ogrzewaniu powstaną za 70 lat. Nawet berlinkę potrafili tak spieprzyć, że gdyby zostawili ją po staremu, byłaby bardziej przejezdna. Przypadkowa awaria jednego pojazdu nie blokowałaby ruchu od Człuchowa do Malborka, a pojazdy przejeżdżałyby po staremu przez podjazd do stacji paliw, żeby ominąć korek do Skarszew

11.12.2013 10:19
Akurat z Jabłowską to nie masz racji mój drogi. Wszystko zostało policzone przez wyspecjalizowane firmy(wyniki sa w urzedzie). Remont i budowa nowej jabłowskiej przenosi się na odciażenie ruchu w całym mieście( np. nawet kilka tysiecy pojazdów mniej na rondzie przy polmosie). Co do berlinki to zgodze sie że dużo miejsca zostało zmarnowane!

11.12.2013 13:07
[quote]Remont i budowa nowej jabłowskiej przenosi się na odciażenie ruchu w całym mieście( np. nawet kilka tysiecy pojazdów mniej na rondzie przy polmosie). [/quote] Kilka tysięcy? Jechałem temtędy kilka razy o różnych porach i byłem SAM. Jeden, jedyny, samiuteńki. Chciałbym zobaczyć te wyniki, bo w rzeczywistości tą "obwodnicą" nie jeździ więcej niż 100 pojazdów na dobę

12.12.2013 11:13
No wiadomo, że jeszcze nie teraz, chociaż w niedalekiej przyszłości na pewno bedzie to miało wpływ na wybór tras przez kierowców! Badania przeprowadziła bodajże firma Trafik, zdaje sie , że niedawno również Malbork korzystał z usług tej firmy. W przyszłym roku będziemy mieli już do dyspozycji przebudowana ul Jabłowską -niestety- miasto z braku środków na razie odłożyło poprawę/udrożnienie komunikacji między ul Jabłowską a Tczewska -Kościuszki-Pelplińska aż do tzn "małej obwodnicy". Wyniki badań i propozycje rozwiązań komunikacyjnych są dostępne w urzędzie.

12.12.2013 14:00
[quote]w niedalekiej przyszłości na pewno bedzie to miało wpływ na wybór tras przez kierowców! [/quote] dla jakiego kierunku tranzytu będzie to miało wpływ? Tylko nie pisz że ze Skórcza do Tczewa, bo kilka tirów tygodniowo (jeśli w ogóle jakieś tiry ze Skórcza do Tczewa jeżdżą, co one miałyby wozić?) nie jest żadną uciążliwością dla berlinki, a parę złotych można było jednak wydać rozsądniej. Korków na berlince nie zlikwidują jakieś dziwne obwodnice w centrum miasta, bo przejazd berlnką jest dla tranzytu mnie uciążliwy niż szukanie objazdów Nikt racjonalny nie będzie tracił czasu i paliwa żeby nimi jeździć dla naszej ulgi.

12.12.2013 21:53
Nie chcę cię męczyć argumentami ale czasami lepiej przejechać płynnie 2, 3 kilometry niz 800 m w tempie 1 km na godz. Np w godzinach szczytu (za 10 lat) jadąc ze Tczewa w kierunku oś 60-lecia łatwiej będzie objechać wjeżdżając na Jabłowską (gdyby powstało planowane rondo z Pelplińską, dalej małą obwodnicą ...) niż przedostać się berlinką bo korki mogą być już na wjeździe do miasta. Tu właśnie o to chodzi aby przewidzieć co nastąpi gdy ilość samochodów zwiększy się np o 40%. Nauka ma nam pomagać i chociaż nie wszystko widoczne jest dziś gołym okiem to uważam, że należy się nią wspomagać. Dlatego zgodzę się że nową berlinkę co do możliwości jej przepustowości potraktowano z dużą amatorszczyzną.

13.12.2013 09:36
[quote]Nie chcę cię męczyć argumentami [/quote] chętnie poznam choć jeden argument, że nowa Jabłowska jest kumukolwiek do czegokolwiek potrzebna. Remontują jej kolejny odcinek i nikomu to nie przeszkadza. Tak jakby w ogóle jej nie było, a nikt z tego powodu nie płacze [quote] ale czasami lepiej przejechać płynnie 2, 3 kilometry niz 800 m w tempie 1 km na godz. [/quote] Mylisz się, auto spala mniej paliwa na biegu jałowym niż podczas jazdy. Decyduje argument ekonomiczny. Wyobrażasz sobie manewry wielkich tirów na osiedlach, szukających obwodnic w centrum miasta? [quote] Np w godzinach szczytu (za 10 lat) jadąc ze Tczewa w kierunku oś 60-lecia łatwiej będzie objechać wjeżdżając na Jabłowską [/quote] :))) zakładasz, że za 10 lat już nic tutaj nie będzie i praca będzie tylko w Tczewie i Trójmieście? Trochę optymizmu [quote] Tu właśnie o to chodzi aby przewidzieć co nastąpi gdy ilość samochodów zwiększy się np o 40%. Nauka ma nam pomagać[/quote] Więc mogę w ciemno kupować działkę pod stację paliw od strony Tczewa? Nie ma takiej nauki, która przepowiada przyszłość. Jeśli ktoś twierdzi że za 10 lat ilość samochodów wzrośnie o 40%, wróży z fusów. Zbyt wiele przypadkowych czynników ma wpływ na taki wynik, żeby można go było przewidzieć[/quote]

14.12.2013 17:24
No cóż, nieprzekonanego nie przekonasz do faktu, że wiedza i nauka dziś rządzi światem W Polsce(również w Starogardzie) należy spodziewać się takiego samego ruchu jak na zachodzie! Przecież czymś różnimy się od plemion w buszu i mamy świadomość, że nad naszymi głowami przepływają przez satelity wiązki ogromnych informacji. Przepraszam za porównanie ale planowanie czegokolwiek w dzisiejszych czasach opiera się głównie na statystyce, gdzie dość dokładnie można podać błąd i przedział odchylenia od wyznaczonej linii trendu - dlatego nie wróży się z przysłowiowych fusów tylko zaprzęga się najnowszą technologię i zdobycze nauki.

16.12.2013 10:28
[quote]No cóż, nieprzekonanego nie przekonasz do faktu, że wiedza i nauka dziś rządzi światem[/quote] Nie kwestionuję nauki :) Przekonaj mnie tylko, że jakieś badania naukowe są w stanie przewidzieć, że obwodnica w centrum miasta to fajna sprawa, bo za 10 lat w Starogardzie (i w Polsce) będzie 40% samochodów więcej. Być może tak będzie, ale może być dużo mniej, bo nikogo nie będzie na nie stać lub ludzie przeniosą się gdzie indziej. Tego nie można "policzyc" naukowo. [/quote]planowanie czegokolwiek w dzisiejszych czasach opiera się głównie na statystyce,. [/quote] ... czyli losowości i niepewności zjawisk wpisanych w definicję metod statystycznych. W ten sposób nie da się usprawiedliwić pieniędzy zmarowanych DZISIAJ, bo może KIEDYŚ nowa Jabłowska będzie jednak komuś potrzebna. Po co starają się o obwodnicę, jeśli Jabłowska wystarczy? A jeśli nie wystarczy, to po co było ją budować?

dert 10.12.2013 17:51
A co z peryferiami miast??? Tam takie same POdatki się płaci od nieruchomości i gruntów, a nawet chodników i dróg nie ma !!!!

10.12.2013 13:19
Te nowe światła z czarno-żółtymi słupami są super! W noc np przy szkołach PSP nr 4 lub PG nr 1 wszystko elegancko widać - oby miasto postawiło wiecej takich świateł.

10.12.2013 12:01
nadają się tylko do wymiany żarówek.

10.12.2013 17:23
zgadza się bo ci POwcy kabel zwijają już nawet przy zapalonym świetle

10.12.2013 21:01
kraść nawet kabel by tylko na skupie coś wyciągnąć z tego miasta. kadencja się kończy to i niektór4zy żarówki wkręcają by wszyscy się dowiedzieli kto ile wyciągnął z miasta

10.12.2013 20:13
żmija ten Gość". Szkoda, że bezzasadna ta uwaga. Z czy w końcu "gościu" się zgadzasz? Widzę, że nie których powoli biorą nerwy. I bardzo dobrze.

13.12.2013 09:20
[quote]Nie chcę cię męczyć argumentami [/quote] chętnie poznam choć jeden argument, że nowa Jabłowska jest kumukolwiek do czegokolwiek potrzebna. Remontują jej kolejny odcinek i nikomu to nie przeszkadza. Tak jakby w ogóle jej nie było, a nikt z tego powodu nie płacze [quote] ale czasami lepiej przejechać płynnie 2, 3 kilometry niz 800 m w tempie 1 km na godz. [/quote] Mylisz się, auto spala mniej paliwa na biegu jałowym niż podczas jazdy. Decyduje argument ekonomiczny. Wyobrażasz sobie manewry wielkich tirów szukających obwodnic w centrum miasta? [quote] Np w godzinach szczytu (za 10 lat) jadąc ze Tczewa w kierunku oś 60-lecia łatwiej będzie objechać wjeżdżając na Jabłowską [/quote] :))) zakładasz, że za 10 lat już nic tutaj nie będzie i praca będzie tylko w Tczewie i Trójmieście? Trochę optymizmu [quote] Tu właśnie o to chodzi aby przewidzieć co nastąpi gdy ilość samochodów zwiększy się np o 40%. Nauka ma nam pomagać [/quote] Więc mogę w ciemno kupować działkę pod stację paliw od strony Tczewa? Nie ma takiej nauki, która przepowiada przyszłość. Jeśli ktoś twierdzi że za 10 lat ilość samochodów wzrośnie o 40%, wróży z fusów. Zbyt wiele czynników ma wpływ na taki wynik, żeby można go było przewidzieć

9-11 listopada 2024 - Swołowo - NA ŚW. MARCINA NAJLEPSZA POMORSKA GĘSINA 9-11 listopada 2024 - Swołowo - NA ŚW. MARCINA NAJLEPSZA POMORSKA GĘSINA Organizowana od jedenastu lat, stała się już rozpoznawalnym wydarzeniem w Województwie Pomorskim. Rok rocznie przyciąga blisko dziesięć tysięcy turystów, zainteresowanych hodowlą gęsi pomorskiej i produktami, wytwarzanymi z jej mięsa. Przez trzy dni trwania imprezy, trwa biesiada przy dźwiękach dawnej muzyki, odbywają się występy zespołów folklorystycznych z regionu, a na koniec zatańczyć można na wiejskiej potańcówce. Każdy, kto przyjedzie w tych dniach do Swołowa, będzie miał okazję degustować i kupić gęsinę w różnych odsłonach kulinarnych (gęsie okrasy, pierogi i kartacze z gęsiną, smalce gęsie, gęsi pieczone, półgęski wędzone na zimno, galarety, pasztety z gęsi, zupy na gęsinie: czernina, brukwianka, kapuśniak). Wydarzenie to niezmiennie upowszechnia tradycję spożywania gęsiny w okolicach dnia Św. Marcina. Gęsina w Swołowie, to również okazja by poznać i degustować potrawy i wyroby z tego mięsa, uczestniczyć w targu produktów wiejskich z okolicy oraz, przy okazji, w jarmarku rękodzieła. Jak zwykle obecnych będzie około osiemdziesięciu wystawców ze swoimi gęsimi wyrobami tj. Koła Gospodyń Wiejskich, gospodarstwa agroturystyczne, lokalni hodowcy, przetwórcy i restauratorzy.Atrakcją dla odwiedzających są zawsze warsztaty i pokazy kulinarne, połączone z degustacją. Podczas imprezy odbywają się również pokazy i warsztaty muzealne, prezentujące dawne jesienne prace gospodarskie i domowe. Obejrzeć będzie można również hodowlę gęsi pomorskiej w tradycyjnych warunkach w Zagrodzie Albrechta oraz odwiedzić inne zwierzęta gospodarskie – owce, konie, kozy, kaczki, kury i in. Bilet wstępu na imprezę upoważnia do zwiedzania muzeum i uczestniczenia w pokazach.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: AdamekTreść komentarza: Moim zdaniem jak ktoś parkuje na chodniku to jak miał przejść.Data dodania komentarza: 10.10.2024, 03:39Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim RynkuAutor komentarza: PaniTreść komentarza: Bezstresowe wychowanie. Zaostrzyć kary, to zaczną się bać , a nie, że dostanie kuratora i dalej to samo.Data dodania komentarza: 9.10.2024, 16:32Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim RynkuAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Jaka szybka reakcja, a operatora monitoringu nie było w trakcie zdarzeniaData dodania komentarza: 9.10.2024, 14:17Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim RynkuAutor komentarza: mir24Treść komentarza: no i to jest bardzo dobra wiadomość ,brawo władze SkarszewData dodania komentarza: 8.10.2024, 09:13Źródło komentarza: [FOTO] Najnowocześniejsza pływalnia w regionie. Zobaczcie zdjęcia z budowy basenu w SkarszewachAutor komentarza: danielcoTreść komentarza: Zapraszam pana do Czech. Tam zobaczy pan system funkcjonowania kolei zintegrowanego z autobusami. na tej linii w realiach Czech między Szlachtą, a Smętowem jeździłby lekki wagon motorowy w równym takcie co dwie godziny. Ale w biednej i zacofanej mentalnie Polsce nic się nie opłaci. Polacy niszczą to, czego nie zbudowali, bo budowali to Niemcy.Data dodania komentarza: 7.10.2024, 19:35Źródło komentarza: Czy mieszkańcy uratują linię kolejową LK218 na trasie Szlachta – Skórcz? Autor komentarza: MTreść komentarza: Szukam informacji tak z ciekawości. Gdzie w Starogardzie są umieszczone syreny alarmowe? Ktoś wie?Data dodania komentarza: 7.10.2024, 17:31Źródło komentarza: PRZYPOMINAMY: Jutro w Starogardzie odbędą się ćwiczenia ratowniczo-gaśnicze. Zawyją syreny
Reklama
Reklama
Reklama