niedziela, 24 listopada 2024 03:31
Reklama
Reklama

Były propozycje, ale odmówiłem – rozmowa z Danielem Olszewskim

Daniela Olszewskiego poznaliśmy, jako prowadzącego kampanię prezydentowi Edmundowi Stachowiczowi. Później z innymi osobami założył stowarzyszenie „Nasz Starogard”. Dzisiaj z Danielem Olszewskim rozmawiamy między innymi o tym skąd wziął się pomysł na stowarzyszenie, o strategii w kampaniach wyborczych a także o największych problemach stolicy Kociewia.
Były propozycje, ale odmówiłem – rozmowa z Danielem Olszewskim

- Od Pana się wszystko zaczęło. Teraz jest Pan jakby na uboczu, dlaczego? Poznaliśmy kandydatów na wójta, prezydenta a Pan...?
- Będę startował do Rady Miasta w moim okręgu nr 18.
- Pan był jedną z osób, które zakładały Stowarzyszenie Nasz Starogard.
- Tak jestem od samego początku, od powstawania Stowarzyszenia.
- Czy to było takim głównym przyczynkiem, aby zacząć działać na własną rękę?
- Nie zacząłem działać na własną rękę, ale z całym stowarzyszeniem. W pewnym momencie przejrzałem na oczy, jeżeli chodzi o Pana Stachowicza, że jest osobą, która dużo obiecuje a mało realizuje. Zraża do siebie takim postępowaniem ludzi. Zwykłym, drobnym przykładem była sytuacja związana z kampanią wyborczą i spotami, w których występowały dzieciaki. Chodziło o zwykłą, prostą rzecz, aby prezydent podziękował dzieciakom, korzystając z okazji zbliżających się świąt dać im, chociaż torebkę z cukierkami bądź zaprosić do swojego gabinetu. Dla takich dzieciaków to jest ogromna frajda. Odzewu ze strony prezydenta nie było jednak żadnego. Dla mnie był to pierwszy moment, że coś jest nie tak. Odniosłem wrażenie, że jeżeli jest zagrożenie, to prezydent stwarza ciepłą, przyjemną atmosferę, ludzie lgną do niego. Po zagrożeniu odcina się od nich nie mówiąc nawet dziękuję, co potwierdziło referendum.
- Pana, jako współpracownika przy swojej kampanii też tak potraktował po wygranej?
- Jeżeli chodzi o referendum to nie usłyszałem słowa dziękuję a naprawdę było tam bardzo dużo pracy włożonej w profil prezydenta, co zauważyła nawet Panorama Gdańska.
 - Jak ocenia Pan szanse stowarzyszenia w nadchodzących wyborach? Na ile liczycie?
- Te wybory będą zupełnie inne. Są pionierskimi wyborami i tutaj może się dużo rzeczy zdarzyć. Z tego, co wiemy wielu obecnych polityków nie chce startować w wyborach jednomandatowych i te osoby będą startowały do powiatu. Dużo nowych, ciekawych nazwisk pojawia się natomiast na naszych listach.
- Takie przetarcie szlaku nastąpiło już chyba przy okazji wyborów do Spółdzielni Mieszkaniowej Kociewie. Były kontrowersje wokół tego tematu, ale wiadomo wokół tak spektakularnych wyników kontrowersje być muszą...
- Na temat spółdzielni nie chciałbym się wypowiadać.
- Dlaczego?
- Pracuję w spółdzielni i nie ukrywam, że wszystko to dotyka również i mnie, mojej pracy. W radach osiedla i radach nadzorczych siedziały osoby po 20-30 lat. Traci się wówczas instynkt, nie widzi się problemów, które mieszkańców dotykają. Starsze osoby mimo swego doświadczenia nie czuły problemów napotykanych przez młode małżeństwa z dzieciakami czy młodzież. Te osoby miały zupełnie inne spojrzenie na Spółdzielnię Mieszkaniową. Poza tym spółdzielnia ograniczała swoją działalność głównie do remontów, natomiast nowa rada pragnie pobudzić mieszkańców osiedli do działania i większego zaangażowania w życie spółdzielni, pokazać, czym jest prawdziwa spółdzielczość. Spółdzielnia to nie tylko bloki mieszkalne, parkingi i remonty, ale też szeroko pojęte życie społeczno - kulturalne.

Prezentowany fragment wywiadu opublikowany został w całości w Gazecie Kociewskiej z dn. 10 września 2014 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

EWA 19.09.2014 08:04
Proszę pana trzeba się pchać na fotel prezydenta. Każdy może, dlaczego nie.Jednemu rządzenie wychodzi lepiej drugiemu gorzej.

Gość 18.09.2014 12:38
Na decyzje o odwołaniu Prezesa czas skończyć z przeszłością

Kto wie 18.09.2014 12:32
Czy to przypadek, że gdy tylko Wrzesiński zaczął zastanawiać się nad kandydowaniem na fotel prezydenta miasta to od razu zostaje odwołany???

18.09.2014 19:16
nie , on zobaczył że dni jego są policzone to zaczął kombinować jakby się zachaczyć na kolejny stołek z wypłatą ponad 10 tysięcy

18.09.2014 12:29
podpisalbys sie imieniem i nazwiskiem

gść 18.09.2014 12:36
wzajem padłeś w swoje sidła.

Gość 18.09.2014 11:58
Prezes Wrzesiński miał honor to poddał by się wotum zaufania ale rozumiem że zobowiązywało by go do lojalności wobec Rady Nadzorczej a nie starym zgredom a tego nie chce więc jedyne wyjście głosowanie nad wnioskiem odwołania Prezesa.

piasek 18.09.2014 10:53
Prezes mieszka w domku jednorodzinnym i nie na terenie Spółdzielni a jest Prezesem kto mi to wyjaśni wiem na pewno że jest z nadania partyjnego z dawnych czasów.

18.09.2014 10:39
Z PO startują same pielęgniary wchodzące w zadek prezesowi Magiełce z PO i jego organowi prowadzącemu Gabrielowi też z PO. Mam nadzieję że po wyborach tych panów będzie mocno bolała du..pa

ja 18.09.2014 11:09
czy dalej rozpaczliwie namawia osoby głównie z branży muzycznej? Pokażcie listy to sobie podyskutujemy, PO z tego co widziałem na mieście plakaty z kandydatami już rozwiesiło.

gość 18.09.2014 11:53
Nekrolog na tablicy ogłoszeń jaka partia takie ogłoszenia.

18.09.2014 10:30
Mam wrażenie że dyskutuje tu tylko nowa i stara władza ze spółdzielni. Ja mam mieszkanie w bloku i guzik obchodzą mnie te rozgrywki. Wrzesiński nie był kryształowy i wiele razy jak pamiętam robił nam mieszkańcom pod górę, chociażby z przejęciem na własność naszych mieszkań czy z podzielnikami ciepła. Nie mam nic przeciwko temu by było w tej spółdzielni jakieś wietrzenie. Ktoś kto siedzi przez 20 lat popada w rutynę. Taki kop może tylko dobrze rokować na przyszłość. Nowi muszą się wykazać bo za 4 lata kolejne wybory

mieszkaniec 18.09.2014 10:45
Zgadzam się w pewnej części wypowiedzi, że kryształowych ludzi nie ma i każdy "ma coś za uszami". obawiam się jednego - że za 4 lata może do wyborów rad nie dojść bo nie będzie już spółdzielni a jedynie wspólnoty. Przez 4 lata można wiele zmienić i nie koniecznie na lepsze. Obym się mylił, ale pewna obawa istnieje.

19.09.2014 12:50
ja jestem za wspólnotą mieszkaniową, bo jest o połowę taniej

Spółdzielca os. Szumana 18.09.2014 09:37
Po raz kolejny dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Proszę jednak zobaczyć jakie to głupie i nielogiczne. Osoba, która nie ma nic wspólnego z mieszkańcami osiedla reprezentuje ich w radzie. Powinno zmienić się ten cały system. Moim zdaniem prawo do głosowania na danym osiedlu powinni mieć jego wszyscy pełnoletni mieszkańcy i każdy z nich oddawałby jeden głos na przedstawiciela swojego osiedla. Ale kto zmieni jak to napisał PRL te archaiczne przepisy. Nowa Rada raczej nie bo te przepisy dały im wygraną.

mieszkaniec 18.09.2014 09:43
zgadzam się!!! Jestem jednak za tym aby to członkowie decydowali o spółdzielni a nie mieszkańcy - uważam że jeżeli czujesz się za losy spółdzielni odpowiedzialny to zostań członkiem i decyduj o jej losach. Natomiast zgadzam się w 100% że jest to po PRL-owski wymysł i należałoby zmienić regulamin, że np tylko członkowie dajmy na to mieszkający 5 lat i więcej w spółdzielni mogą kandydować do RN i rad osiedlowych, bo w tej chwili to nawet na miesiąc przez wyborami do rad można wykupić członkostwo i decydować o losach spółdzielni kompletnie nic o niej nie wiedząc.

Spółdzielca os. Szumana 18.09.2014 10:20
Bardzo mądrze napisane. A co sądzisz o kwestii, że jeden spółdzielca oddaje jeden głos na tylko jednego kandydata a nie jak obecnie nawet na kilkunastu?

mieszkaniec 18.09.2014 10:25
Bardzo fajny pomysł - po jednym głosie do Rady osiedla i Rady Nadzorczej. Z pewnością ukróciłoby to w pewnym stopniu takie akcje jak miały miejsce podczas tegorocznych wyborów do Rad w spółdzielni.

18.09.2014 09:53
Ale wrzesiński też nie mieszka w bloku spółdzielczym a w domku jednorodzinnym na Nowowiejskiej i jest prezesem spółdzielni. To czego się czepiasz innych?

MIESZKANIEC 18.09.2014 10:00
a czy ja pisałem o członkach zarządu czy o członkach Rad Spółdzielni?

mieszkaniec 18.09.2014 10:06
To nie prezes i kierownik decydują o stawkach za czynsz, o remontach w osiedlach, o ważnych sprawach w spółdzielni. To Rady osiedlowe i Rada nadzorcza podejmuje uchwały dotyczące działalności spółdzielni. W każdym przedsiębiorstwie mającym rade nadzorczą to właśnie ona pełni funkcję ustawodawczą a nie prezes. Prezes jest od wykonywania poleceń, decydowania w ramach swoich kompetencji o bieżącym działaniu przedsiębiorstwa za które przed Radą Nadzorcza będzie składach sprawozdanie i wyjaśnienia.

GOŚĆ 18.09.2014 10:50
Prezes podlega Radzie Nadzorczej tak jak Prezydent Miasta radnym i musi wykonywać ich polecenia a nie robić krecią robotę i swoją decyzją podwyższać czynsz tak jak chciał to zrobić na Oś 60-cio LECIA ZA TAKIE COŚ TO SIĘ WYLATUJE Z POSADY bo jak można takiemu człowiekowi wierzyć ? USUNĄĆ PREZESA TO JUŻ CZAS !!!

mieszkaniec 18.09.2014 11:16
Tak w woli wytłumaczenia - PREZES SAM NIE PODNOSI CZYNSZU - stawki za m2 i inne opłaty zatwierdza Rada Nadzorcza a prezes może jedynie zaproponować stawki. Także bez uchwały RN nic się nie dzieje. I po co takie wielkie litery - CapsLock się zablokował?

gość 18.09.2014 11:50
Ale jak Prezes chce ukryć to przed Radą to już przestepstwo

18.09.2014 09:28
Ma zdecydowanue za bardzo rozbudowane ego i chyba spooooro kompleksow

zszokowany 18.09.2014 09:09
Po co tyle czasu zajmujecie się tym człowiekiem który ma zbytnio rozbudowane własne ego. Przemilczcie go tutaj, potem w wyborach i zniknie, nie będzie tematu

18.09.2014 08:42
NS = Nasza Spółdzielnia

18.09.2014 09:14
Ludzie z Naszego Starogardu, tego chcecie, by Sp-nią Mieszkaniowa była Wasza? Doprowadzanie do tego, na zgubę nas mieszkańców.

18.09.2014 09:26
ludzie z naszego stg maja metody jak nasz wielki brat ze wschodu.

18.09.2014 09:37
Dokładnie tak!

mieszkaniec 18.09.2014 08:24
Właśnie czytałem na kociewski.pl że 29 września zostanie postawiony wniosek o zwolnienie prezesa SM - to już jest przesada. Artykuł jak najbardziej robiony pod stowarzyszenie-takie mam wrażenie. A więcej żegnaj stary zarządzie-witaj nowy wybrany demokratycznie przez stowarzyszenie NS. 29 września ma być postawiony wniosek o odwołanie - ale kto się sprzeciwi nowemu przewodniczącemu i Rady nadzorczej i Stowarzyszenia NS.

Gość 18.09.2014 08:55
Rady Nadzorczej jak nie umie się do tego dostosować to won to już inne czasy kiedyś robiono to co pierwszy sekretarz nakazał teraz jest inaczej ODWOŁAĆ PREZESA

mieszkaniec 18.09.2014 08:57
mam wrażenie że tak samo - co przewodniczący stowarzyszenia powie to tak ma być !!! i gdzie ta różnica ? poza nazwą ugrupowania

Gość 18.09.2014 09:08
Ze naszym miastem rządzą lub chcą jeszcze rządzić Ci co w kieszeni noszą czerwoną legitymacje.

mieszkaniec 18.09.2014 09:26
A kto powiedział że nowe ugrupowanie jest lepsze? Nagle w ludziach z stowarzyszenia odezwał się duch spółdzielczości i samorządności? czyż tu nie chodzi o władze i kasę. Jedyna i słuszną władzę stowarzyszenia i jego prezesa. Czy dobrym jest fakt że spółdzielnia żądzą ludzie z jednego ugrupowania? bo wg mnie NIE

Zwiastun 18.09.2014 09:36
Taaak, monopolizm, eh niech ich gęś kopnie, nie za długo pobędą. Ten NS, pożal się, śmiechu warte.

18.09.2014 09:16
Żal mi cie, desperacie z Naszego Starogardu.

18.09.2014 09:21
Sprzeciwią się ci, którzy mają honor i własne sumienie.

My 18.09.2014 11:02
Veto!, jako członek spółdzielni mam coś do powiedzenia, ta szrańcza z NS musi zostać odwołana.

Psycholog 18.09.2014 05:59
Decyzja o nie przyjęciu propozycji kandydowania na prezydenta miasta jest jak najbardziej słuszna. Zespół cech osobowościowych, jakie Pan posiada ( zwłaszcza labilność), wskazują, że nie podołałby Pan w wykonywaniu tak trudnych (zwłaszcza dla P ana ) obowiązków. Filmowanie jest jak najbardziej odpowiednim zajęciem. Pozdrawia.

Gość 18.09.2014 08:44
to już czas do Psychatry.

gość 18.09.2014 09:09
jeden to już po Urzędzie lata z kamerą.

18.09.2014 05:36
Absolutorium dla.zarzadu jest tylko przyjeciem wyników z poprzedniego roku a kazde odwolanie musi byc uzasadnione mozna isc do spóldzielni i sobie je odczytac. Jesli wiceprezesi sie nie odwolali a nic nie slychac to znaczy że sie z tym zgadzaja. Tak na marginesie zmiany sa potrzebne moze bedzie lepiej a jak gozej to za 3 lata wybierze sie innych bo jak sie slyszy ze ci starzy siedzieli po kilkadziesiat lat to co oni nowego mogli wymyslec.

mieszkaniec 18.09.2014 08:08
Być może absolutorium jest przyjęciem roku poprzedniego ale i wyrażeniem zaufania członków do zarządu. Zmiany jak najbardziej są potrzebne - ale w taki sposób jak ma to miejsce teraz gdzie tylko jedno ugrupowanie jakim jest NS zajęło wszystkie miejsca w Radach spółdzielni i praktycznie robi co chce. A z tym ze starzy członkowie siedzieli po kilkadziesiąt lat w radach to bym nie przesadzał - bo jeżeli nawet 2 lub 3 kadencje to nie jest to kilkadziesiąt lat - a spółdzielnia wygląda dobrze. Bloki docieplone, ciepła woda w domu - nie panuje syf i malaria - także bym nie przesadzał z tym nic nie robieniem przez poprzednie rady.

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: agataTreść komentarza: "Nową przypowieść Polak sobie kupi, Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi." autor: Jan Kochanowski. Ciągle na czasie i czuję, że aktualne będzie do końca swiata.Data dodania komentarza: 29.10.2024, 11:44Źródło komentarza: Skrzywdzeni pracownicy wnoszą pozwy przeciw PKP Cargo. Pierwszymi zwalnianymi kolejarzami są ci należący do związku „Solidarność”!Autor komentarza: buźkaTreść komentarza: Ja tu widzę faszystowskie świnie przy korycie. Nic więcej.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 21:54Źródło komentarza: Promocja książki dr. Mateusza Kubickiego pt. "Okupacja niemiecka w powiecie starogardzkim w latach 1939–1945"Autor komentarza: agataTreść komentarza: Rączki poobcinać a nie że teraz za nasze pieniądze dlej będą nic nie robic tylko spać i jeśćData dodania komentarza: 28.10.2024, 11:34Źródło komentarza: Policjanci zatrzymali włamywaczy, którzy trzykrotnie okradli niezamieszkały budynek w TczewieAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Jeśli co roku ze wszystkich szkół średnich w Starogardzie na studia do Gdańska wyjeżdżają prawie wszyscy maturzyści i po skończeniu studiów już nie wracają, to niestety może tak być.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 00:20Źródło komentarza: Starogard się wyludnia?! Z roku na rok miasto liczy coraz mniej mieszkańcówAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Dlaczego osoby z marginesu noszą dziś bejsbolówki albo kaptury? Skąd ta wieśniacka hip-hopowa moda?Data dodania komentarza: 27.10.2024, 23:36Źródło komentarza: Ukradł 100 metrów kabla z budowy. Złodziej stanie przed sądemAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Dziwnie działają narkotyki, że skakanie po dachu aut jest takie kuszące i atrakcyjne. Pewno siada psychika młodego człowieka, gdy widzi, że prawie każdy pracujący ma dziś samochód, a ja nie.Data dodania komentarza: 27.10.2024, 23:34Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim Rynku
Reklama
Reklama
Reklama