Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 22:42
Reklama dotacje rpo
Reklama

UWAGA: robią zdjęcia z ukrycia?!

Niedawno pisaliśmy o kontrowersjach wokół ustawy narzucającej posiadaczom domków letniskowych stałą, roczną opłatę za wywóz śmieci. Po naszej publikacji do Redakcji dotarły podobne głosy. Jednemu z naszych Czytelników pracownicy ZGW mieli też robić zdjęcia z ukrycia, by potem wykorzystywać je jako dowód na to, że w domku przebywa częściej niż tylko podczas urlopu. Czy jest to zgodne z prawem? Co na to prezes Związku Gmin Wierzyca? 
UWAGA: robią zdjęcia z ukrycia?!

Nasz Czytelnik ma domek letniskowy w Ocyplu. Jak mówi, z uwagą przeczytał artykuł pn. „Awantura o kasę za śmieci”, który opublikowaliśmy na naszych łamach na początku czerwca br.
- Trochę przeraża nas to, co się dzieje w Związku Gmin Wierzyca – mówi Dariusz Nurek. – Nie może być tak, że osoby takie jak my, korzystające z domku letniskowego tylko wtedy, kiedy mamy urlop, musimy płacić za cały rok. Dlaczego mamy płacić za duże ośrodki wczasowe, z dużą ilością domków, gdzie te śmieci są faktycznie generowane przez cały rok?! To taka przymusowa odpowiedzialność zbiorowa – dodaje mężczyzna.
Jak dodaje nasz Czytelnik, pracownicy ZGW robią zdjęcia jego posiadłości z ukrycia.
- Pracownicy Związku robią zdjęcia mojego samochodu na terenie działki. Nie wiem po co. Później sporządzili z tego pismo pod nazwą „przeprowadzenie oględzin nieruchomości”. Nie wiem na jakiej podstawie prawnej tak robią?! – zaznacza Dariusz Nurek.

Afera o zdjęcie
Z relacji mężczyzny wynika, że dokument ten miał być dowodem na to, że żona przebywała na działce letniskowej.
- Żona przez płot, w dzień wolny, podpisała ten ich protokół, że przebywała w tym czasie na działce. Ale nie generowała w tym czasie żadnych śmieci. Mogła przyjechać sprawdzić, czy wszystko na działce jest w porządku, czy nie było włamania lub czy roślin podlać nie trzeba – dodaje nasz Czytelnik.
Zdaniem mężczyzny, Związek Gmin Wierzyca nie powinien wymuszać opłat za usługę, która nie jest rzeczywiście wykonywana.
- Na zachodzie nikt nie zapłaci za coś, co nie zostało zrobione. Dlaczego u nas jest inaczej? Nawet jeśli chodzi o elektrownię, mogę zrezygnować. Tutaj nie ma takiej możliwości. Wynika z tego, że powinienem codziennie jeździć do Ocypla i generować te śmieci, by mieli ode mnie co zabierać... – mówi zrezygnowany mężczyzna.
Jak dodaje, rozważa też czy nie wstąpić na drogę prawną z powodu zdjęć, które pracownicy ZGW zrobili autu na jego działce.

(...) Więcej w aktualnym wydaniu Gazety Kociewskiej!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

polaa 23.07.2015 15:21
Wszyscy się denerwują bo nie bardzo wiemy co robić, ja zapłaciłam niedawno za pół roku a juz przypominają o kolejnej racie.Oczywiście większość domków jest nieodebrana ale kiedy nie pojadę to siedzi tam pełno ludzi, za których m.in. ja płacę. Może trzeba zacząć pisac jakieś podania do ZGW ? Chociaz nie wiem jakie argumenty mogłyby do nich trafić...

kociewiak 01.07.2015 19:12
Byłem na rozmowie u prezesa 2 razy i zawsze ten sam skutek. ,, Ma racje'' Twierdzi ze śmieci generują wczasowicze a on nie możne dopisywać ich do mieszkańców. Stawka 260 zł to prawie 1/2 opłaty gospodarstwa domowego na wsi. Może być 6 osób i płacą po 44 zł miesięcznie. Naliczane opłaty ryczałtowe są z sufitu. Niech ZGW zmobilizuje się i wyłapie tych co nie płacą bo w tej chwili płacimy ,, frycowe''. Żadna prasa problemem nas nurtującym nie zajmuje się poważnie. Piszą co powie prezes a nie docierają do sedna sprawy - dlaczego tak drogo? przecież stawki kwotowe ustala ZGW. Ile płacą posiadacze ziemi, którą dzierżawią ludziom pod domki? tam nikt nie spisuje z dzierżawcami umów na wywóz śmieci. Tym problemem niech się zajmie prasa . Musimy powołać komitety, pisać pisma do Marszałka Województwa , NIK-u, Ministerstwa Środowiska i strajkować bo innej drogi nie ma.Musimy pisać do TV.

01.07.2015 07:29
A wystarczy przeliczyć ilość pojemników zbiorczych x tygodnie wywozu i podzielić przez zabudowania.=cena na jedno gosp.domowe -wczasowe. Obecna cena jest 5-krotnie zawyżona.

30.06.2015 21:01
i domek letniskowy mam w Szteklinie. Płacę i tu i tu. Nie wyobrażam sobie ze skąpstwa przewozić w aucie śmierdzących śmieci.

jan 01.07.2015 07:23
Też jestem tego zdania ,ale wysokość zaproponowana przez ;;;wierzycę ;;; jest z sufitu wzięta.

adam 30.06.2015 19:52
Boże, mają działki wynajmują ludziom, a jak mają zapłacić parę złotych za wywóz śmieci to robią awantury. Co za dziwne tłumaczenia...

30.06.2015 18:13
Powinni najpierw zająć się tymi którzy nie płaca za smieci w gospodarstwie domowym.Moze i jestem frajerem jak tutaj ktoś uzył określenia, bo płace.Powiem więcej sa przypadki, ze tyle jest koszy ile płacących za smieci a reszta i tak wrzuca chociaż nie płaci

30.06.2015 13:58
Mam w Starogardzie dom jednorodzinny i umowę z ,,,wierzycą,,, .Dlaczego wyjeżdzając do domku letniskowego mam za ten okres płacić po raz drugi??? .Przecież w tym czasie nie składuję śmieci w domu.Rozumiem jak byłbym np; z Gdańska ale ja jestem z ....wierzycy....

Henryk 30.06.2015 16:23
Myślę tak samo, miejsce nie generuje śmieci tylko człowiek, jak jestem w jednym miejscu to nie "produkuję" smieci w drugim a płace za obydwa miejsca. Do tej pory przywoziłem smieci do miasta gdzie opłacam za wywóz ale w Wierzycy lepiej wiedzą i mówia ,że wyrzucam po drodze. Nie wiem skąd mają takie informacje i traktują wszystich równo to tak samo jakby w moim bloku mieszkał przestepca to ja też jestem podejrzany

ania 30.06.2015 13:28
Widzę, że większość komentarzy piszą ludzie zazdrośni o powodzenie innych, tych, których stać na domek letniskowy. Nie ważne ile to kosztowało wyrzeczeń. Masz domek w Ocyplu, Szteklinie czy gdzieś tam i jesteś już burżujem, a w związku z tym stać cię by płacić nawet za coś z czego nie korzystasz. Żenada. Prawda jest taka, że to co wymysliła Wierzyca to zwyczajne złodziejstwo!!! Kiedyś były worki kupowane w Starkomie i to miało sens. Płaciło się za faktyczne "zaśmiecanie", a nie wyimaginowane. Na moje to się nadaje do Prokuratury. Może to nawet dotyka ustawy antymonopolowej. Proponuję, by się jakiś dziennikarz tym zainteresował szerzej i dogłębniej. To będzie bardziej społecznie przydatne niż pisanie o "tyłku Maryny" jak to zwykle ma miejsce w Gazeci

ja 01.07.2015 08:33
Stać mnie na domek to stać mnie na zapłatę za śmieci. Nie będę "dziadować". A widzę często ludzi, którzy wyrzucają śmieci do pojemników pod blokiem. Kto wyrzuca? Ten, który udaje sprytnego. A ja za niego płacę. Zgadzam się z decyzją Związku Gmin.

gosc 02.07.2015 22:29
Się nie interesuj czym nie masz. Skoro Ciebie ten problem nie dotyczy to głosu nie zabieraj.

30.06.2015 08:35
JEŻELI MÓWICIE, ŻE DOMEK JEST PUSTY TO SKĄD WASZE SAMOCHODY? CO DO OPŁATY SAMI DOSKONALE WIECIE , ŻE POWINNIŚCIE PŁACIĆ JEŻELI JESTEŚCIE W DOMKU! ZGW MÓWI, ŻE ŚMIECI WYWOŻĄ WIĘC KTO JE PRODUKUJE? OCZYWIŚCIE MIERZENIE WSZYSTKICH JEDNA MIARA TEŻ NIE JEST DOBRE, BO NIEKTÓRZY FAKTYCZNIE PRZEBYWAJĄ W SWOICH DOMKACH OKAZJONALNIE WIĘC CI Z PEWNOŚCIĄ WYMAGAJĄ INNEGO PODEJŚCIA BO CZĘŚCIOWO DOKŁADAJĄ SIĘ ZA TYCH CO SIĘ PRODUKUJĄ DUŻO ŚMIECI.ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ LUDZI JEST UCZCIWA ALE ZAWSZE ZNAJDĄ SIĘ KOMBINATORZY, KTÓRZY UWAŻAJĄ, ŻE PŁACENIE ZA ŚMIECI TO FRAJERSTWO I BĘDĄ PRÓBOWAĆ PASOŻYTNICTWA ZA KTÓRE ZAPŁACĄ INNI...

29.06.2015 23:00
frajer płaci za śmieci.

robotnik 29.06.2015 16:11
jak kogoś stać na domek letniskowy to chyba go stać na wywóz śmieci :) Z drugiej strony nie da się dogadać? ktoś próbował w Wierzycy osobiście? czy tylko "bo sąsiad dzwonił" ?

gosc 2 29.06.2015 17:08
Bardzo smieszne. Tok rozumowania chyba taki sam jak tych z Wierzycy. Zenujace jest stwierdzenie stać cie na domek to i na opłatę za smieci. Dlaczego mam płacić za cos z czego np. korzystam np w ciagu rok przez miesiąc. Co to za kretynizm.

29.06.2015 15:35
masz racje

Henryk 29.06.2015 15:07
To co wyprawiaWierzyca to w głowie sie nie miesci, uwazaja ludzi którzy dorobili sie domku letniskowego to dojne krowy i wszyscy to bogacze.Jak mozna tak traktowac ludzi, przecież smieci generuje człowiek a nie miejsce, ja mieszkam w Starogardzie i płacę za śmieci przez cały rok, drugi raz płacę za smieci Wierzycy za domek letniskowy 260 zł za rok, domek jest letni i mogę tam przebywać w miesiacach letnich i jak tam przebywam to nie wytwarzam śmieci w Starogardzie a i tak płacę za ich wywóz. Za prąd też płacę w dwóch miejscach ale jak przebywam w jednym to za drugie miejsce nie płacę bo prąd jest wyłączony. Wierzyca postanowiła swoja nieudolność zrekompensować sobie po najmniejszej linii oporu i obciązyć ludzi z domkami.Takie rzeczy mogą się dziać tylko w takim kraju jak Polska w którym panuje bezprawie i złodziejstwo

29.06.2015 15:35
swieta racja, porownanie z prądem genialne,

gość 29.06.2015 20:12
rzeczywiście genialnie, ze az ta głupota boli. Jesli przebywasz w domku letniskowym to w tym czasie możesz zawiesić płacenie w Starogardzie za śmieci. Wystarczy przeczytać ZE ZROZUMIENIEM PRZEPISY Z USTAWY!!!!!!!!!! ale nieznajomość prawa szkodzi i w tym wypadku nawet bardzo:-))))))))))))))

29.06.2015 21:56
Tak na tydzien w lipcu i tydzien w sierpniu bedzie zawieszac, masa papierologii i latania po urzednikach

Henryk 30.06.2015 11:53
Byłem w tej sprawie w Wierzycy i nic nie zaatwiem, wszystko tak skonstruowane,żeby płacić np wyjezdzam w tzw "kratkę" w zaleznosci od pogody i co jak to załatwić? W normalnych krajach to jest rozwiązane po ludzku, wykupujesz worek z logiem zakładu utylizacji- kosztuje tyle ,że jest to jednocześnie opłata za wywóz, jak jest pełny to wynosisz w miejsce zbiorcze i kupujesz nastepny worek lub kupujesz na zapas. U nas lenistwo urzedników zwala sie na obyweteli , komuna cała gębą. Prosę nie obrazać ludzi inie wyzywać od głupich. Ja chcę płacić za wytworzone śmieci a nie za wygodę pracowników Wierzycy i komunistyczne metody pracy

30.06.2015 08:21
A JAK W DOMU PRĄDU ALBO GAZU NIE UŻYWASZ TO NIE PŁACISZ? PŁACISZ BRACIE JAK ZA ZBOŻE WSZYSTKIE OPŁATY STAŁE. A ZDJĘCIA WAM ROBIĄ BO MÓWICIE, ŻE WAS NIE MA A NA ZDJĘCIACH SA WASZE SAMOCHODY PRZY DOMKU? KTO NIMI PRZYJEŻDŻA? LEŚNE LUDKI?

gg 29.06.2015 16:31
czy tylko umiesz ryja drzeć

ala 29.06.2015 16:33
o kraju decydują ludzie, którzy w nim mieszkają , a nie kraj o ludziach. Czyli jacy ludzie, taki kraj.

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: agataTreść komentarza: "Nową przypowieść Polak sobie kupi, Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi." autor: Jan Kochanowski. Ciągle na czasie i czuję, że aktualne będzie do końca swiata.Data dodania komentarza: 29.10.2024, 11:44Źródło komentarza: Skrzywdzeni pracownicy wnoszą pozwy przeciw PKP Cargo. Pierwszymi zwalnianymi kolejarzami są ci należący do związku „Solidarność”!Autor komentarza: buźkaTreść komentarza: Ja tu widzę faszystowskie świnie przy korycie. Nic więcej.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 21:54Źródło komentarza: Promocja książki dr. Mateusza Kubickiego pt. "Okupacja niemiecka w powiecie starogardzkim w latach 1939–1945"Autor komentarza: agataTreść komentarza: Rączki poobcinać a nie że teraz za nasze pieniądze dlej będą nic nie robic tylko spać i jeśćData dodania komentarza: 28.10.2024, 11:34Źródło komentarza: Policjanci zatrzymali włamywaczy, którzy trzykrotnie okradli niezamieszkały budynek w TczewieAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Jeśli co roku ze wszystkich szkół średnich w Starogardzie na studia do Gdańska wyjeżdżają prawie wszyscy maturzyści i po skończeniu studiów już nie wracają, to niestety może tak być.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 00:20Źródło komentarza: Starogard się wyludnia?! Z roku na rok miasto liczy coraz mniej mieszkańcówAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Dlaczego osoby z marginesu noszą dziś bejsbolówki albo kaptury? Skąd ta wieśniacka hip-hopowa moda?Data dodania komentarza: 27.10.2024, 23:36Źródło komentarza: Ukradł 100 metrów kabla z budowy. Złodziej stanie przed sądemAutor komentarza: tutamTreść komentarza: Dziwnie działają narkotyki, że skakanie po dachu aut jest takie kuszące i atrakcyjne. Pewno siada psychika młodego człowieka, gdy widzi, że prawie każdy pracujący ma dziś samochód, a ja nie.Data dodania komentarza: 27.10.2024, 23:34Źródło komentarza: [NAGRANIE Z MONITORINGU] Młody nabuzowany mężczyzna skakał po dachu auta na starogardzkim Rynku
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama