W środę otrzymaliśmy odpowiedź od Anny Brzezińskiej-Michałejko, zastępcy dyrektora ds. utrzymania dróg i mostów w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
- Dlaczego prace te zostały wykonane przed weekendem, na bardzo ruchliwym odcinku drogi, a ubytki nie zostały od razu uzupełnione? Czy nie można było przeprowadzić prac kompleksowo na początku tego tygodnia?
- Rzeczywiście prace wykonywane były na bardzo ruchliwym odcinku drogi. Wprowadzając Wykonawcę na budowę pracownicy Rejonu Dróg Wojewódzkich w Starogardzie uczulali Wykonawcę na duże natężenie ruchu. Zgodnie z ustaleniami Wykonawca prace miał wykonać w godzinach wieczorno-nocnych kiedy to to ruch jest mniejszy. Niestety Wykonawca nie dostosował się do zaleceń pracowników RDW.- Dlaczego miejsca, w których wycięto asfalt, nie zostały odpowiednio oznakowane przez drogowców. Doprowadziło to do wielu niebezpiecznych sytuacji w postaci awaryjnego hamowania, a nawet uszkodzeń pojazdów.
- Zgodnie z zapisami umowy Wykonawca powinien oznakować teren robót. Za brak oznakowania lub nieprawidłowe oznakowanie robót, Wykonawca zostanie obciążony karami umownymi.- Dlaczego w żaden sposób nie informowano mieszkańców (np. poprzez lokalne media) o zamiarze prowadzenia takich prac? Z oszczędziłoby to wielu kierowcom niepotrzebnego stresu.
- Zadanie polegało na zwykłym remoncie cząstkowym, roboty powinny trwać maksymalnie 2 dni robocze i być dobrze oznakowane, a wtedy ich uciążliwość byłaby niewielka. Przy takich drobnostkach nie praktykuje się nagłaśniania robót.
- Kiedy roboty w ciągu drogi wojewódzkiej nr 222 na (na ul. Pomorskiej) w Starogardzie Gd. zostaną zakończone?
- Zadania jest już zakończone.- Co z kierowcami, którzy uszkodzili w tym miejscu pojazd? Czy mogą dobiegać się od zarządcy drogi odszkodowania? Jak wygląda taki proces?
- Szkody należy zgłaszać do Rejonu Dróg Wojewódzkich w Starogardzie Gdańskim. Roszczenia zostaną przekazane za pośrednictwem naszego ubezpieczyciela ZDW do ubezpieczyciela Wykonawcy.