Została ona wyposażona w system dyscyplinowania kierowców, który może działać w dwóch trybach:
- tryb pierwszy – „zawsze czerwone” – sterownik systemu przełącza ciągłą sygnalizację w kolorze czerwonym na zieloną po wykryciu pojazdów, które nie przekraczają dozwolonej prędkości,
- tryb drugi – „czerwone za karę” – sterownik systemu przełącza ciągłą sygnalizację w kolorze zielonym na czerwoną po wykryciu pojazdów, które przekraczają dozwoloną prędkość.
Zostały przeprowadzone testy funkcjonowania systemu i został on uruchomiony. Zgodnie z zaleceniami inżynierów ruchu drogowego, system działać będzie w trybie pierwszym – „zawsze czerwone” w godzinach od 7.00 do 17.00. Od godziny 17.00 do 7.00 system będzie działał w drugim systemie – „czerwone za karę”. Dobór takiego rozwiązania wynika przede wszystkim z godzin pracy szkoły, natężenia ruchu, jak również przeprowadzanych na świecie badań psychologicznych odnośnie wpływu sygnalizacji świetlnej na zachowania kierowców.
W ramach wspomnianego wyżej zadania inwestycyjnego wykonane zostały następujące elementy:
- kablowa wewnętrzna linia zasilająca od istniejącego złącza kablowo-pomiarowego do projektowanego sterownika sygnalizacji świetlnej.
- sterownik sygnalizacji świetlnej w postaci szafy wolnostojącej na fundamencie.
- kanalizacja kablowa jednootworowa Ø110mm ze studniami. W kanalizacji ułożone zostanie okablowanie dla potrzeb urządzeń projektowanej sygnalizacji świetlnej.
- maszt sygnalizacyjny wysoki (wys. 6,5m, wysięgnik 7m) wraz z uziemieniem.
- sygnalizatory dla pojazdów i pieszych, przyciski dla pieszych, radary systemu czerwone za karę
- montowane na istniejących latarniach oświetlenia przejścia dla pieszych oraz na proj. maszcie
- sygnalizacyjnym.
- pętle indukcyjne w jezdniach ul. Kościuszki.
Koszt wykonania sygnalizacji wyniósł 149.937,00 zł brutto.
Napisz komentarz
Komentarze