Wskazówki na to, jak wybrać dobre miejsce pobytu
Podróż wypoczynkowa to bardzo ciekawy czas. Na kilka dni pakujesz swoją walizkę i opuszczasz mieszkanie, by pobyć gdzieś zupełnie indziej. Zanim jednak wyruszysz w dotychczas nieznane, dokładnie zweryfikuj miejsce, w którym będziesz chciał spędzić swój urlop. W tym celu przed dokonaniem rezerwacji najlepiej jest poczytać opinie o danym obiekcie w Internecie; może być to wyszukiwarka Google, social media czy portal rezerwacyjny, przez który dokonujesz rezerwacji – wszędzie znajdziesz sekcję opinii i komentarzy o danym miejscu. Dobrym wyjściem jest również zapytanie rodziny czy znajomych o ich rekomendacje. Jeżeli twoi bliscy lubią podróże, być może będą w stanie szczerze polecić ci jakiś resort! W przypadku, gdy masz na oku jakiś obiekt, przejrzyj stronę internetową obiektu mając na uwadze fakt, że zdjęcia wnętrz pokoi i widoków z okna nie zawsze mogą oddawać rzeczywistość. Najlepsze oferty to takie, które jasno dotyczą konkretnego pokoju – tak jest chociażby w przypadku, gdy rezerwuje się pobyt w Hotel Crocus. Wybierając apartament możesz zobaczyć jego podglądowe zdjęcia i podjąć decyzję o tym czy dane miejsce do ciebie przemawia. Dobrą informacją dla ciebie, jako osoby chcącej wynająć pokój w obiekcie, jest fakt, że obiekty kategoryzowane (hotele, motele, pensjonaty) podlegają ustawowym regulacjom i aktywnym kontrolom ze strony Urzędu Marszałkowskiego danego województwa. Daje to większą gwarancję należytego wykonania usługi oraz dochodzenia swoich praw.
Co zrobić, kiedy obiekt zawiódł nasze oczekiwania?
Zdarza się, że hotele zawodzą. Mając do czynienia z zawodem związanym z procesem obsługi lub standardów, warto dowodzić swoich praw jako gość. Od razu po dostrzeżeniu problemów dobrze jest zgłaszać wszystkie niedogodności obsłudze, w razie czego dokumentując nieprawidłowości w celu uchronienia się przed zostaniem fałszywie oskarżonym o zniszczenie mienia hotelowego. Gdy rezerwacja nastąpiła przez pośrednika (portal rezerwacyjny), od razu się z nim skontaktuj! Wbrew powszechnej opinii on również ponosi odpowiedzialność za niewywiązanie się partnera biznesowego z umowy świadczenia usługi w deklarowanym standardzie. W przypadku, gdy warunki sanitarne w obiekcie znacznie odchodzą od obowiązujących norm, nie bój się zatelefonować do Sanepidu – utrzymanie czystości i zadbanie o komfort gości obowiązuje również nieklasyfikowane obiekty noclegowe. Brak standardów może skutkować wysokimi karami. Co jeszcze możesz zrobić? Choć może wydawać się to banalne, napisanie szczerej opinii o obiekcie w sieci ma moc – dzięki temu jesteś w stanie ostrzec innych, by nie marnowali swojego urlopu na pobyt w miejscu łamiącym wszelkie zasady. Na przyszłość zaś warto wybierać renomowane hotele, które reklamują swój obiekt takim, jakim jest w rzeczywistości.
Napisz komentarz
Komentarze