W toku są prace projektowe i uzyskiwanie decyzji środowiskowej (do wydania której właściwym organem jest wójt, burmistrz, czy prezydent miasta na którego obszarze znajduje się największa część inwestycji, w tym przypadku wójt Sławomir Janicki).
Zakres przedsięwzięcia obejmuje m.in.: podniesienie nośności konstrukcji nawierzchni do 11,5 tony/oś; budowę ścieżki pieszo-rowerowej na całym projektowanym odcinku; rozbudowę oraz przebudowę skrzyżowań; wykonanie elementów organizacji i zabezpieczenia ruchu drogowego, rowerowego i pieszego oraz budowę i przebudowę istniejącego oświetlenia.
Celem inwestycji jest zwiększenie przepustowości układu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Zwiększy też ona dostępność transportową terenów sąsiadujących z przedsięwzięciem.
Inwestycja pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz redukcji ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.
Burmistrz Czarnej Wody oraz wójt Kalisk zabiegali o jak najszybsze podjęcie działań modernizacyjnych podczas spotkań z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w ramach Związku Samorządów Na Rzecz Modernizacji Drogi Krajowej 22 z siedzibą Chojnicach, którego obie gminy są członkami.
Napisz komentarz
Komentarze