Agnieszka jak matka
Wielkie, serdeczne podziękowania odebrała dobra dusza BW Agnieszka Lamek, Area HR Manager – Operations Flextronics International Poland Sp. z o.o. Pani kierownik Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi była tłumaczem, opiekunem i nieoficjalnie rzecznikiem prasowym imprezy. Od 14 lat pracuje w dużym w biznesie, cały czas podnosi kwalifikacje.
- Flextronics był jednym z partnerów BW. Liczymy, że młodzież będzie bardziej świadoma swoich wyborów. Osoby, które biorą udział w warsztatach są potencjalnymi kandydatami do pracy u nas.
Firma prowadzi BW w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, realizując programy nastawione na młodzież i edukację. To przyszłość pod kątem rozwijania młodzieży i pozyskania dobrze wykwalifikowanych pracowników.
- Znam podejście europejskie, tu poznałam amerykańskie podejście. Wiem, że połączenie dwóch stylów może doprowadzić do sukcesu – mówiła A. Lamek.
- Pani Agnieszka była otwarta i była matką naszej firmy – chwalili uczestnicy BW.
Wymierne efekty zajęć
60 polskich uczestników BW wie, że ich kontakty zaprocentują, że nabrali pewności siebie.
Uczestnicy biznesowego tygodnia uzyskali sporo wiedzy dotyczącej pomysłów na biznes - głównie jak tworzyć zespoły. W szkole pracują na swoje konto (oceny), tu inaczej, jak w biznesie.Wiedzą jak wygląda analiza problemów.
- Zabrałbym was wszystkich chętnie Boeingiem, gdyby nie to że Polska też was tu potrzebuje – mówił trener z Boeinga.
- Polska jest znacznie piękniejsza niż na fotografiach, a ludzie milsi. Chcę tu wrócić – mówił amerykański wolontariusz.
Już wiadomo, że jeden z uczestników, Szymon, będzie jako stażysta pomagającym w przyszłej edycji BW. Taką samą szansę ma Robert, uczeń szkoły w Bolesławowie. Z tej szkoły w BW uczestniczyło sześciu uczniów. Pozostali uczestnicy byli z powiatu starogardzkiego, Tczewa, nawet z Mińska Mazowieckiego.
Biznesowe gwiazdy
Rozmawiałem z trójką Amerykanów, uczestników - organizatorów BW: Kathleen S.Reid – Director of Business Operations Boeing (USA), Janice Jaworski – President ze stowarzyszenia miast partnerskich Seatle - Gdynia i Allenem Jaworskim, prezydentem Stowarzyszenia.
Byli także dyrektorzy z Microsoft. Wszyscy wysoko ocenili zaangażowanie uczniów i aktywność w zajęciach.
- W sobotę młody chłopak chciał wyjechać, bo... słabo mówił po angielsku, ale został i dziś wygłosił przemówienie na temat „Dlaczego jego firma chce realizować program związany ze środowiskiem” - wspomina Kathleen Reid, dyrektor w Boeingu. - Podczas tego show handlowego przyciągnął mnie do swojego stoiska, nakłaniał do „wydania pieniędzy”. Wiesz, tu jest duża transformacja, jeżeli chodzi o ucznia.
Więcej na ten temat w Gazecie Kociewskiej,
która ukazuje się wraz z Dziennikiem Pomorza
na terenie powiatu starogardzkiego.
która ukazuje się wraz z Dziennikiem Pomorza
na terenie powiatu starogardzkiego.
Napisz komentarz
Komentarze