O klipie było głośno
- Na pewno nie jest to konkurs niszowy – mówi naczelnik Szakiel. – Jestem bardzo dumny z tej nagrody, mam nadzieję, że miasto Starogard Gd. również.
Pomysłodawcą klipu jest Olgierd Lichy z Wydziału Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Miasta. Krótko po premierze, która przypadła na 64. rocznicę urodzin Kazimierza Deyny, rozpętała się burza. Duża część odbiorców uznała, że klip ośmiesza miasto, a nawet, że jest wulgarny. Naczelnikowi Szakielowi zarzucono marnotrawienie publicznych pieniędzy, radni zaproponowali nawet likwidację jego stanowiska. Z kolei za klipem przemawia efekt w postaci zainteresowania ze strony internautów i ogólnopolskich mediów.
- Ponad 205 tys. użytkowników Internetu, którzy obejrzeli klip, ponad 150 tys. wyników wyszukania przy wpisaniu hasła „Legenda Deyny” w wyszukiwarce Google. Przypomnę, że wcześniej było ich 10 – krotnie mniej. Praktycznie za każdym razem, gdy wpiszemy Deyna, bezpośrednio pojawiają się odnośniki do miasta Starogard Gd. – mówi naczelnik, a także dodaje. – To wszystko osiągnęliśmy za darmo.
O całej kampanii zrobiło się głośno także za sprawą poruszenia tematu w głównych wydaniach Panoramy, Teleexpresu oraz kilku programów TVN. Ale trzeba zauważyć, że o klipie wspominano nie tylko ze względu na efekt artystyczny, ale również kontrowersji jakie wzbudził w mieście.
- Poprosiłem niektóre domy mediowe o profesjonalną wycenę czasu antenowego. Wstępna wycena jest zbliżona do 1 mln zł – broni teledysku Ludwik Szakiel.
Deyna czeka na Euro 2012
„Złote Orły” przyznano w 19 kategoriach. Warto wspomnieć, że nagrody odbierały takie marki jak PKO, Netia, Ministerstwo Spraw Zagranicznych czy Grupa Żywiec. Łącznie do konkursu zgłoszono kilkaset reklam, najwięcej właśnie w kategorii „Reklama/Społeczeństwo”. Ostatecznie nominowanych zostało osiem produktów.
- Jako kryterium przyznania nagrody wskazano kreatywność, innowacyjność, doskonałą formę oraz profesjonalizm – mówi Ludwik Szakiel. – W uzasadnieniu napisano, że otrzymaliśmy Orła za budowanie prawdziwej dumy lokalnej oraz promocję miasta. (...)
Więcej w Gazecie Kociewskiej,
która ukazuje się wraz z Dziennikiem Pomorza
na terenie powiatu starogardzkiego.
która ukazuje się wraz z Dziennikiem Pomorza
na terenie powiatu starogardzkiego.
Napisz komentarz
Komentarze