Znalezienie i wynajęcie odpowiedniego biura dla firmy nie jest dziś specjalnie trudne. Wchodząc na stronę officelist.pl/pl/warszawa, możemy przebierać w ofertach. Bez trudu znaleźć można zarówno prestiżowe adresy, jak i lokalizacje tańsze, położone poza ścisłym centrum.
Cena jest ważna, ale czy najważniejsza?
Właściciel lub prezes firmy, który zamierza wynająć biuro, musi brać pod uwagę wiele aspektów wpływających na wybór. W Polsce wciąż jeszcze decydującym czynnikiem bywa cena, ale nie ona jedna powinna decydować o podpisaniu lub niepodpisaniu umowy najmu. W tym miejscu warto przypomnieć osobom decydującym o lokalizacji biura, że będą w nim pracować ludzie, być może nawet dłużej niż 8 godzin dziennie, toteż warto, a wręcz trzeba pomyśleć o ich komforcie pracy.
Ciepło – zimno
Chodzi tu nie tylko o niezbędną przestrzeń, wygodne meble biurowe i dobre oświetlenie. Liczy się też np. temperatura powietrza. Jeśli biuro jest klimatyzowane, problem ten schodzi na plan dalszy. Jeżeli nie – wybór staje się trudniejszy. Dlaczego? Ponieważ przed wynajmem dane biuro odwiedzane jest raz lub kilka razy o określonej porze roku, nie da się więc na miejscu sprawdzić, jakie warunki będą w nim panowały za kilka/kilkanaście miesięcy.
Dotyczy to przede wszystkim zimy i lata. Jeśli dane biuro oglądamy np. w maju, to nie sprawdzimy, jak zachowuje się ogrzewanie ani jaka temperatura w zapanuje w pomieszczeniach w styczniu. I odwrotnie: kto ogląda biuro do wynajęcia w lutym, ten zapewne nie wie, jakie warunki zapanują w nim podczas letnich upałów. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, jak bardzo jest to istotne nie tylko ze względu na komfort, ale i – jeśli nie przede wszystkim – na wydajność pracy. Tymczasem zdarza się na przykład, że menedżerowie wynajmują nieklimatyzowane biura na poddaszach. Latem jest tam tak gorąco, że o normalnej pracy można tylko pomarzyć. Również dotkliwy chłód panujący jesienią i zimą w lokalach z nieszczelnymi oknami i niewydajnym ogrzewaniem nie będzie sprzyjał efektywności.
Nieuwzględnienie tych okoliczności może ponadto narazić firmę na dodatkowe koszty w postaci zakupu i eksploatacji klimatyzatorów, wentylatorów i grzejników.
No dobrze, a dojazdy?
Warto też pomyśleć o dojazdach do pracy: pracownicy muszą codziennie dotrzeć do biura (i to na czas), ponadto niemała część z nich musi mieć wtedy miejsce na zaparkowanie samochodów. Liczy się zatem zarówno możliwość dotarcia na miejsce środkami komunikacji publicznej, jak i własnymi samochodami.
Napisz komentarz
Komentarze